• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

5-krona till urtavla.

rogart-63

Patek
Ok, tråkigt att höra att det verkar vara så normalt. Någon på youtube använde den och verkade få bra resultat. Om du har tips på något annat med låg viskositet så är jag väldigt intresserad!
Alclad II kör jag med . Torkar ganska snabbt men man kan sätta till lite extra om man märker att det börjar torka . Gäller att skaka flaskan ordentligt dock . För det skiktar sig gärna. Kör med klear kote matte . Ursäkta stavningen . Men står så på flaskan
16289536153521437250599297794418.jpg
16289534695052506012445136044837.jpg
 

Lars-O

Breitling
Jag har bra erfarenheter av Oceanlack helmatt från panduro, är dessutom vattenbaserad så lätt att rengöra efteråt.
IMG_0917.JPG
Lume:

IMG_0916.JPG

Så här kan de bli:
IMG_0914.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ok, tråkigt att höra att det verkar vara så normalt. Någon på youtube använde den och verkade få bra resultat. Om du har tips på något annat med låg viskositet så är jag väldigt intresserad!
du slipar en bit akvarellfärg (i ditt fall brun) och blandar slippulvret med lysmassan. En droppe vatten och sedan trälim. Varför måste du föra på lysmassan med kanyl? För på den bakifrån som man gör med visare istället. Rolla med en tandpetare, men vänta lite tills limmet börjar "sega" sig :)
 
Topp