• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-års present (Damklocka)

Kanske något från Sjöö Sandström?
Screenshot_20220101-190728.png

En omega constellation, vit stål 28mm. Går säkerligen att få ner under 30. Annat än vixtorinoxen men det kanske bara är kul. Hur som, klassisk klocka.

En Glamour date kanske kan vara skoj. Lite samma färgskala som Victorynox men lite mer enkla linjer
Denna var ju inte helt fel heller :
Tudor Glamour Date
23 104 kr

Rätt sida om budgeten också!

Hur pass klockintresserad är mottagaren?

Anledningen till min fråga är att jag själv köpte en klocka i present till min sambo tidigare i år. Min budget var ung samma lika och jag var helt inne på en ny automatisk Cartier, men det slutade med en Longines dolce vita kvarts för ca halva kostnaden - den var helt enkelt mer rätt för henne oavsett pris. Hur jag än vred och vände på det så kom jag fram till att min sambo aldrig skulle acceptera processen med att starta/ställa klockan om den ligger någon dag, eller att behöva gå och serva den för några tusen med några års mellanrum.

Poängen med mitt lite för långa inlägg är att verkligen köpa rätt typ utav klocka till personen som ska få den. Här på forumet kan nog alla motivera böket och den extra kostnaden för att äga automatare, men alla vanliga människor gör inte det. Samma sak gäller begagnat, andra blir ju inte lika exalterade för något gammalt och använt bara för att det står ex Rolex på urtavlan.

Bara några tankar som hjälpte mig i beslutsprocessen :)

Senast ändrad:

Bilagor

• Screenshot_20220102-093742_Chrome.jpg
    Screenshot_20220102-093742_Chrome.jpg
    155.3 KB · Visningar: 23
Utgå från den som ska få klockan. Vad skulle hon uppskatta?
Har hon någon som helst intresse för klockor? Har hon någonsin hört talas om Tudor eller Grand Seiko?
Ska klockan bäras som smycke eller som klocka?
Min erfarenhet säger att kvinnor inte alls är lika intresserade som oss nördar. De känner till Rolex och Cartier, men inte så mycket mer.
Helst vill de flesta ha kvartsklocka för bekvämlighetens skull...

Tillbaka
Topp