• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50 lakarn, vad hade ni köpt & varför?

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har sålt ett ur för runt 50tkr & nu finns de plats för något nytt, frågan är vad? Patek febern råder, hulkarna flockar sig & speedmasters i massor.

Vad hade du köpt & varför?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
http://www.jurawatches.co.uk/collection ... 5j-gsk-011

GSK-011-2.jpg


Varför?
-Grymt urverk
-Ruggigt snygg
-Perfekt under radarn lyx.
 

ErikGBG

Audemars
En riktigt fin 5513 sub hade jag köpt. Perfekt tavla och tjock case ligger väl runt 45 lax ungefär. Underbar klocka.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
vaniljglass skrev:
Nytt: Rolex sub 114060

Beggat:

AP royal oak 14790
Rolex Sub 114060
- Klassisk
- Snygg
- Perfekt storlek

GS SBGH001/005
- Finish och kvalitet i världsklass
- Urverket i toppklass, samt att den har en 36000bph kaliber, vilken är legendarisk för Seiko
- Bra storlek, vilket gör den både dressig och sportig
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Just nu, men det är ju för mig personligen, hade jag nog köpt några stycken klockor istället i vintagesegmentet i fint skick typ Speedmaster, Datejust, Monaco etc. Bara en klocka, submariner eller varför inte Miguel A's Omega 300m på det andra forumet :mrgreen:
 

Kson

Patek
2-Faktor
En Jaeger LeCoultre Master Control Bracelet 1398120 :)

Eller en Rolex Sea-Dweller 16600!

Vilka märken gillar du/har du redan?
 

max

Dancing Queen
Beror ju på tidigare klockbox såklart men dessa tycker jag är bra alternativ

JLC Ultra thin moon

Rolex 5513/12

Rolex Explorer 2 med svart tavla, kan bli tight med struket 50 men släng på 5 så får du nog en ny en.

1675 för att få in lite färg i samlingen?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Just idag är samlingen inget mer än en Tudor Tiger Chrono & lite fler mindre avancerade ur. men har haft både 5513 & JLC master control, SUBc, Hulk, GMT2c, Trippel 6 Dweller, etc.

Seikon har jag inte fastnat för, förstår de som brinner för det men de känns mainstream trots att tekniken i dem är enastående.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: 50 lakarn, vad hade ni köpt & varför?

Sen när blev en GS mainstream? Jag måste missat det massmailet.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Sen när blev en GS mainstream? Jag måste missat det massmailet.


Mitt fel där, de är allt annat än mainstream. Dock har de ett ustseende som inte går hem i mina ögon.
 

max

Dancing Queen
du va mig en bökig rackare ;)
Får väl slänga in något ovanligt och konstigt då, panna 359?

00018435.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Eftersom du verkar ha haft riktigt fina klockor så blir det lite svårt... Omega AT 8500 är en av få Omegor jag gillar.. Den blå är riktigt snygg .
 

max

Dancing Queen
Re: 50 lakarn, vad hade ni köpt & varför?

80talisten skrev:
Eftersom du verkar ha haft riktigt fina klockor så blir det lite svårt... Omega AT 8500 är en av få Omegor jag gillar.. Den blå är riktigt snygg .
hans samling består av en tudor tiger, vilken visserligen är fin men jag tror du läste fel på att han hade alla sålda ur kvar :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
max skrev:
80talisten skrev:
Eftersom du verkar ha haft riktigt fina klockor så blir det lite svårt... Omega AT 8500 är en av få Omegor jag gillar.. Den blå är riktigt snygg .
hans samling består av en tudor tiger, vilken visserligen är fin men jag tror du läste fel på att han hade alla sålda ur kvar :)
aja.. man är nog Söndags-seg... :p
 

JohanHLM

Rolex
Tänker inte förespråka GS i denna tråden (finns redan tillräckligt många som gör det :) ) trots att jag själv nyss köpt en.
Jag hade nog valt två beg. dinkor och för min del hade det blivit en JLC Reverso samt en Explorer I vilka borde gå att få för ca. 50 tkr
 

Rivalen

Rolex
114060 nämns och är en underbar klocka. 5513 likaså.

Men en Reverso - det får man väl en hyfsad beg för 50?
:)
 
Topp