• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

500 grattis och 100 andra inlägg...Tävling!

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Nu har jag skrivit 500 grattis och 100 andra lika ointressanta inlägg. Hur som helst så blir det en tävling. Denna tävling är endast öppen för forumets studenter som sliter och kämpar. Om du är student (som jag), beskriv din utbildning, när den slutar och vilken klocka du förmodligen har på dig på din studentfest. Tävlingen bedöms av mig och bilder premieras. Vinsten är ett studentpaket som består av det du kan se på den första bilden nedan. Tävlingen slutar på söndag 140907 22:10.

AuXCAZG.jpg


Det låg ett paket på köksbordet när jag kom hem idag, lagom till inlägg 600. En klocka som jag spanat på länge.

nBYJOtc.jpg


Astromaster
sMLAIOg.jpg


Riktigt cool!
wi2FmyS.jpg





Just det, höll på att glömma. Den här kom ju in för ett tag sedan.





sHr7YHH.jpg



Jag vill passa på att tacka ledningen och ALLA medlemmar som gör forumet till ett kul ställe att spendera tid på. 600 betyder även att jag puttar in en liten slant till BCF.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag pluggar till jurist, man kan se det lite som att ha konstant dödsångest kombinerat med osannolik glädje :) Jag går världens roligaste utbildning för att jobba med mitt drömyrke och jag har riktigt härliga människor runt mig, att klaga vore nästan kriminellt. Jag går ut 2018, och kommer ha på mig min älskade Aqua Terra på festen. Den flippas aldrig :)
IMG_4846.png
 

almeyero

Panerai
Chansar och deltar fast jag redan tagit min examen, dock gjorde jag det nyligen.

Pluggade till lärare under 4 år med studier både på Stockholms Universitet samt på Gymnastik- och Idrottshögskolan.

Det blev ingen studentfest för mig då jag var alldeles för trasig för att ta mig dit. Hade blivit firad av mina vänner för min examen hemma i orten kvällen innan och det brukar spåra ur rätt rejält. Kommer inte ens ihåg vilken klocka jag hade på mig då..

Det här är enda bilden jag har från den kvällen så den får väl duga haha.

image.jpg


Ett stort lycka till i ert studerande!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Arkitektur! Som jag lärt mig kan vara "allt" och inget. Koncept eller teknik. Byggnadskonst eller modern betongbunker. Och så vidare.. Lite oklart när jag blir färdig då snittet är 6.8 år trots att utbildningen bara är 5 år. Men med mitt planerade praktikår examinerar jag 2018!

Klockan? SKXen byts förhoppningsvis ut emot en Monaco med hjälp av pengarna från praktiken lagom till examinationsfesten! orginal blå såklart likt chefen Steve McQueen.
image.jpg

Ball astro föresten!
 
Topp