• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

500 poster!

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Finns väl ingen tradition att man skall ha någon happening vid 500 poster men för mig är det rätt stort. Inte kunde man väl tro för några månader sedan att man skulle bli så hooked att man nu suttit och skrivit 500 inlägg.

Tänkte högtidlighålla detta med en liten tävling. Jag visar en bild på ett klockarmband, den som först gissar rätt märke och modell vinner klockan.

Kan säga att det inte är en rolex, men modellen har helt klart sin plats i modern klockhistoria enl mig.

Well, here goes. Good luck!

uvu2adeg.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hydroconquest?
Edit: Jaja, självklart är det ingenjörn själv.
Edit: Lika dålig läsare som Micke B.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
NEJ jag ändrar mig, jag skiter i om man får det eller inte...Missade att man skulle vinna klockan och då framstår ju mitt förra lite löjligt.

Ny jävligt bra gissning:Casio alarm chrono
 

frere

Audemars
2-Faktor
Casio-digitalare! Det finns väl en miljard modeller men låt säga att den heter något i stil med A163WA-1QES.
 

frere

Audemars
2-Faktor
NEJ jag ändrar mig, jag skiter i om man får det eller inte...Missade att man skulle vinna klockan och då framstår ju mitt förra lite löjligt.

Ny jävligt bra gissning:Casio alarm chrono

Full av tävlingsadrenalin missade jag att ditt andra inlägg innehöll ett nytt svar också. Pung! (F ö är den jäkligt lik en ingenieur-länk ser jag nu när jag googlar. Casio är fortfarande mer i min comfort zone:))
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Då ska vi se, tävlingen ebbade lite ut. Men vi har fått flera bra svar, det var dock inte en IWC eller Longines som har förslagits.
Flera har gett nästa rätt svar, men tävlingslednibgen har beslutat att det är theargonaut som har avgivit bästa svaret och därmed också står som ensam vinnare.

Här är priset......(den mindre av de två)
nahyjezy.jpg


PMa din adress som kommer ikonen på posten!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Då ska vi se, tävlingen ebbade lite ut. Men vi har fått flera bra svar, det var dock inte en IWC eller Longines som har förslagits.
Flera har gett nästa rätt svar, men tävlingslednibgen har beslutat att det är theargonaut som har avgivit bästa svaret och därmed också står som ensam vinnare.

Här är priset......(den mindre av de två)
nahyjezy.jpg


PMa din adress som kommer ikonen på posten!


Fint pris, jag håller helt med om att det är en ikon!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Då ska vi se, tävlingen ebbade lite ut. Men vi har fått flera bra svar, det var dock inte en IWC eller Longines som har förslagits.
Flera har gett nästa rätt svar, men tävlingslednibgen har beslutat att det är theargonaut som har avgivit bästa svaret och därmed också står som ensam vinnare.

Här är priset......(den mindre av de två)
nahyjezy.jpg


PMa din adress som kommer ikonen på posten!
Woho :) Victory ;-) Grymt, en klassisk digitalare! Pm skickat.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
Topp