• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

5000, skratta eller gråta?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev påmind av Bojke att jag närmar mig 5000 inlägg. Hade inte tänkt göra något med detta, men va fan, varför inte liksom.

Får väl först be om ursäkt för att jag aldrig kan hålla min åsikt för mig själv och därmed lyckats skrapa ihop 5000 inlägg. Helt vansinnigt många egentligen och jag är själv lite chockad.

Mitt medlemsskap och min relation till KS har pendlat ganska mycket. I början tyckte jag det var riktigt roligt att för en gångs skull få skriva klockgrejer på svenska. Recensioner och guider översattes eller knåpades ihop från scratch.

Efter ett tag spred sig lunch/skumpa/gulligull-paniken och jag var extremt nära på att helt sluta posta på KS på grund av att det fanns saker här som inte var klockrelaterat. Känslan av inbördes beundran och interna skämt gav mig en viss panik.

Nu känns det dock som att jag faktiskt lärt mig leva med och uppskatta att KS ofta är personligt. Personligheterna lyser igenom på ett sätt som de inte gör på andra forum. Det är ju faktiskt så att man inte kan älska alla, men samtidigt finns det ju en hel del sköna personligheter som förgyller forumet med annat än enbart klockkunskaper.

För hur kan man inte älska 80talisten s stora kärlek till sina klockor, @Afsjodahl s underbara historier, Bojke s satans Junghamsklockor, mrMyagi s beslutsångest osv osv.

Förutom ovannämnda härliga personligheter finns det ju självklart även en hel del kunskap på forumet.

Hur jag kommer se på KS om en månad har jag ingen aning om, men jag har som ambition att INTE skriva så mycket som jag gjort/gör, men det går säkert åt helvete även i framtiden.

Slutligen vill jag tacka forumdrivarna för ett grymt bra forum (även om inte KS har en OT-del).

PS. Jag har en ny klocka. Ds.
dGed7j5.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till nya dinkan! Och grattis eller nåt till 5000 ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Vet inte riktigt om man ska gratta till denna prestation eller inte? ;) Hur som tycker jag inte alls att du ska be om ursäket eller ha som ambition att inte posta så mycket. Kör så det ryker!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack för dina väl valda ord! ;) grattis till 5000 meddelanden och ännu mera grattis till din nya Grand Seiko SD...

Sen håller jag med dig, KS har många färgstarka personligheter som många andra forum saknar..
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Grattis till dig och din personlighet som förgyller dagarna här på KS:)

PS: Grattis till klockan!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
5000 är beundransvärt, speciellt av någon som avskyr OT :)

Snygg GS med, du vänjer dig snart vid storleken
 

Bottega

Cartier
Grand Seiko's är fan helt jävla tokiga, vackrare ur får man leta efter. Snyggt!

Edit: glömde tillägga ett grattis! ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stort yonsson ! Jag gillar dig! Och du ÄR, vad du än vill, en av KS många personligheter. :D

Keep it up!
 
Topp