• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

5513 eller 1680?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gents,

Vintage-surfat runt lite och funderat vilken av dessa två modeller som är "bäst" - 5513 Maxi dial eller 1680?

(5513 ska vara med maxi dial, plexi och ej modellerna med vitguldsindex)

Kollar man runt så verkar nästan 1680 vara billigare än motsvarande 5513 - är ej 1680 lika poppis?

Vad säger mögelmaffian?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har i och för sig en Tudor sub med datum - då kanske en 5513 är bättre val... Humma humma :pompus:
 

max

Dancing Queen
Ja det är bara att välja mellan med eller utan datum.
Skulle nog säga att du får lägga runt 40 för båda modellerna om du vill ha en fin servad och fint case. Sen går båda att få i halvtaskigt skick för omkring 30. Kanske att 1680 ligger nån tusing under, troligen för att många väljer att gå upp på 1680 röd när de är inne på modellen vilket trycker ner standardmodellen lite men det är bara spekulationer.
Båda är fina klockor så det är bara du själv som kan bestämma vilken du föredrar.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har haft 5513 med matt och med vitguld. Har även haft 1680.

I mitt tycke är 5513 mycket trevligare. Klassisk nodate, undebart plexi.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mkt 5513-kärlek här märker jag

Nån som har kolla på vilka olika tavlor det finns? Tycker det är rätt stor skillnad på de som har maxi-pluttar samt mindre pluttar. Vill ju ha maxi eftersom de är lite coolare (och tyvärr dyrare verkar det som)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
dejy7u7e.jpg


Utan tvekan.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kollade runt på webben igår - och tyckte nog 1680 var snyggare än 5513...

I vilket fall, prisbilden för en ok 1680 var ca 38-42 Tkr. För detta får man ju en begagnad 114060 för (de ligger på runt 42-45 Tkr)

Gjorde ju inte saken lättare...
 

paradis

Audemars
och dom kommer inte att vara billigare.......Tror också att det ät lättare att hitta en 5513,ser inte så många bra 1680.......Dom stiger i pris hela tiden,föra sommaren,kunde man hitta 1680 för 33-37 med vacker patina.Patina är nästan ,viktigast.....En med vit tavla är som en NY KLOCKA,Det är VINTAGE som är Vackert....
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag hade samma huvudbry tidigare, men för mig slutatde det med en 5513. Jag har datum på "alla" mina andra klockor, så visst saknar jag det lite ibland, men jag tycker helt enklet att cyklopet är så j-la fult... Får bli en seaDweller istället, kanske... ;)

5513 är bara så "enkel" & "Basic", så den bir aldrig fel!
 
Topp