• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

5513 Luminova

Gulliver

Basic
2-Faktor
Hej,

Har blivit erbjuden en 5513 L-serie av första ägaren. Boett är i mycket bra skick och där har jag egentligen inget att anmärka på!
Problemet är att ägaren har haft klockan som bruksklocka och har därför skickat in den till Rolex på service ett antal gånger.

Nån gång har både tavla och visare bytts ut till lunminova varianter. Så kallad 5513 Swiss Only.

Nu till min fråga hur ställer ni er till service urtavlor? Jag hade självklart föredragit en matt tritium urtavla men priset för den hör klockan är väldigt bra.

Behöver vägledning!

Det är klart att det är tråkigt att tavlan är bytt, men ändå häftigt att köpa av originalägaren. Vad är priset? Bild?

Att hitta en lös T tavla till en L serie känns ju görbart....för en rimlig peng...kör på!!

Om den är korrekt prissatt så är det ju bara att slå till.
Det är en bra bruksklocka!

Här är min:
image.jpg

Tack för alla svar! Har ingen bild just nu. Priset är inte helt spikat då säljaren har vart väldigt öppen med pris och jag vill att båda ska känna sig nöjda. Som ni nämner är den tänkt som en riktig bruksklocka och får väl hålla ögonen öppna efter en T tavla och visare!

Är priset bra så kör!

Tavla och visare går att hitta om man håller ögonen öppna, börja med en wtb på vrf

Bild vore roligt när möjligheten finns?

Mvh Robin

Tillbaka
Topp