• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

5513 meters first

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Igår kom så äntligen en sub i min ägo igen.
Denna gång en 2milj meters first sub. Verkligen en trevlig klocka och i helt ok skick, gissningsvis inte orörd men den ser verkligen bra ut. Inlägget till vridringen är bytt och tavlan ser oförskämt bra ut för att var från 69 men jag är glad. :)
a7usuqe9.jpg

y9e2y6am.jpg

6egyjena.jpg

ysuqynaz.jpg

Nån som sitter på en org länk eller kanske ett slitet inlägg?
 

max

Dancing Queen
Sådärja, det var alltså bara dålig bild lumen ser ju kanon ut här!
Ser nästan ut som pcg med skuggorna på tredje bilden hehe
grattis till en fin klocka!
Råkar du hitta ett ilägg från sent 70/tidigt 80 med cremefärgad plutt till vettigt pris så är jag intresserad. Ska hålla ögonen öppna efter en fatfont åt dig.
 

Mr Chance

Kalmar
Ser fin ut, grattis! Allt matchar fint och meters först är ju alltid kul. Är den re-lumad? Kan nästan skönja det på 9-markeingen. Men det kan ju vara bilden, allt blir ju inte rättvist på bilder.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Stort grattis!

Varför tror ni att den är relumad? Inte ovanligt att tidiga matta tavlor har lite halvkladdigt lum. Jag kan inte säga av dessa bilder så jag blir bara lite nyfiken på er som säger så. Vad baserar ni ett sånt påstående på?
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Stort grattis!

Varför tror ni att den är relumad? Inte ovanligt att tidiga matta tavlor har lite halvkladdigt lum. Jag kan inte säga av dessa bilder så jag blir bara lite nyfiken på er som säger så. Vad baserar ni ett sånt påstående på?

Vet inte varför jag tror att den kan va relumad. Kanske för att jag inte har stenkol :) och tyckte den såg väl fin ut.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bara nyfiken på hur folk kastar ur sig saker. Lite tråkigt om det inte stämmer att beskylla folks klockor för att vara relumad. Helt plötsligt är det en sanning dagen du vill kränga den.

Jag hoppas att den som sa det initialt var duktigt säker på sitt påstående. Jag vet inte men vill bara att folk tänker två gånger innan man går lös på andras klockor. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Visst är den snygg men ändå.
DSC_2788_001_001.JPG
Tar ärligt talat hellre den svarta. Tropical är coolt och snyggt för det mesta men denna är mer flammig kring index mm. Nu blir sällan matta 5513 bruna så det förklarar väl det skogstokiga priset. Säljaren är en trevlig prick så om någon känner sig manad är det bara att hugga till. ;)
 

Mr Chance

Kalmar
Bara nyfiken på hur folk kastar ur sig saker. Lite tråkigt om det inte stämmer att beskylla folks klockor för att vara relumad. Helt plötsligt är det en sanning dagen du vill kränga den.

Jag hoppas att den som sa det initialt var duktigt säker på sitt påstående. Jag vet inte men vill bara att folk tänker två gånger innan man går lös på andras klockor. :)

Det var nog jag som tog upp det. Jag tyckte mig se att det var lite kladd på niomarkeringen. Jag frågade i all välmening och i upplysningssyfte. Men om jakob.dala tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Sen kan jag tycka att "beskylla" och "gå lös på" är lite väl starka uttryck från din sida. Spänn av, det är klockor vi snackar om, dvs prylar.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det var nog jag som tog upp det. Jag tyckte mig se att det var lite kladd på niomarkeringen. Jag frågade i all välmening och i upplysningssyfte. Men om jakob.dala tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Sen kan jag tycka att "beskylla" och "gå lös på" är lite väl starka uttryck från din sida. Spänn av, det är klockor vi snackar om, dvs prylar.
Förhållandevis dyra prylar där relumad eller ej snabbt gör 10k++. Menar bara att man ska vara ganska så stensäker innan man ropar fake, relume, refinished etc. Gäller inte bara dig och denna tråd.

Menade inte att attackera alltför hårt. :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ser fin ut, grattis! Allt matchar fint och meters först är ju alltid kul. Är den re-lumad? Kan nästan skönja det på 9-markeingen. Men det kan ju vara bilden, allt blir ju inte rättvist på bilder.



Förhållandevis dyra prylar där relumad eller ej snabbt gör 10k++. Menar bara att man ska vara ganska så stensäker innan man ropar fake, relume, refinished etc. Gäller inte bara dig och denna tråd.

Menade inte att attackera alltför hårt. :)


Tycker inte Micke Ni ropade relume. Jag tolkade det mer som en fråga.
 
Topp