Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockan är från 2005 men nästan NOS när jag köpte den. Fanns lite plast kvar på klockan men de är till för att användas så den kommer få sina märken tids nog även om jag är försiktig av naturen.Sicken fart! Kul när det händer grejer!
Datejusten var riktigt fin! Härligt att komma över en sån klocka i det skicket. Det är ju preciiiiis så en klocka ska skötas, tycker jag. Och full set på det. Fantastiskt! Tänk om det ändå fanns fler som skötte om sina ur så!
Grattis!
Min egna tanke är att uppdateringen för 5k ska dröja och inte innehålla lika många klockor. Måste dämpa tempot och försöka bara njuta lite av de man faktiskt har. Men har en plan iafGrattis till 4K och tack för rolig läsning! Ser fram emot uppdatering vid 5K
Inte för sent att börja nuDet här var ju inte annat än oerhört trevlig kvällsläsning! Men joo lite bitter är jag allt över att jag inte tagit bilder på de klockor jag ägt. Har iofs inte jobbat på lika bra som du så kanske inte är för sent än!
Snyggt! Klart du ska testa Panerai!Ok, Nu var vi här alltså, tiden går fort när man har roligt. 5000 inlägg!
<2k är första inlägget.
Länkar för att summera resterande galenskap:
2k-3k: https://klocksnack.se/threads/2k-ebay-ks-3k-4k-herrejäklar-va-de-går.94040/page-2#post-2467321
3k-4k: https://klocksnack.se/threads/2k-ebay-ks-3k-4k-herrejäklar-va-de-går.94040/page-2#post-2605415
Hängde du med så här långt är du nog lite galen du med.
Postandet har inte riktigt enligt plan minskat utan snarare knallat på i samma raska takt. Däremot har jag försökt tagga ner på mängden klockor som kommer och går, lyckats rätt bra tycker jag.
Efter 4k inlägget så har jag gjort mig av med dessa 2
Men in kom också min 30årspresent till mig själv. Den som jag i flera år tänkt skulle vara en explorer 114270 men som istället blev någonting helt annat. Nämligen GS sbgn003, gruppköp och hela köret denna är verkligen tänkt som evig keeper.
Efter knappt en vecka såg jag denna här på K&S och slog till igen. Den var bara för jäkla charmig
Så ja, planen med 6 klockor till januari sprack den med men ska ta mig i kragen och banta ner det till 6st.. Snart
Samlingen ser alltså ut som följande för stunden:
Och dessa 2 som ska ut
Planen efter det? Inte mycket just nu. Lite nyfiken på Panerai men kommer nog dröja innan jag tar den tjuren vid hornen. Kanske testa en SMPC först. Tycker den känns jävligt mellanmjölk men jag kanske är lite mellanmjölk, vi får se helt enkelt
Tack alla ni som gör Klocksnack till den trevliga plats det är. Vi ses kring trådarna!
Jag skulle nog säga att båda GS och DJ delar rätt bra på handledstid. De andra vilar rätt mycket.Grattis till 5000 inlägg! Trevlig uppsättning klockor tycker jag. Vilken får mest tiden på handleden?
Inget i guld som lockar?
Vet inte varför men har också siktat in mig på att röra mig kring 6 st klockor.
Jag skulle nog säga att båda GS och DJ delar rätt bra på handledstid. De andra vilar rätt mycket.
Inget guld i sikte, tror inte riktigt jag är en guldkille inte ön iaf
Så är det. Men klart du ska testa GS! Många nyfrästa i Kobra Kai-delenDJ är har i mitt tycke sanslöst brett användingsområde - funkar till det mesta. Så kan förstå det (samma hos mig).
Har aldrig ägt eller ens provat GS men börjar onekligen bli nyfiken.
Bäst gardering hittills med - inte än. Löjligt sant, klockor som tidigare var helt ointressant retar ens smaklökar tack vare (eller pga) detta forum.
Hehe ja det var väl ca 4 månader sedan 4k inlägg vilket blir ca 9 inlägg om dagenGrattis till 5k inlägg!! Det går sannerligen i rask takt, har du koll på hur många poster du gör per dag i genomsnitt?
I vilket fall, tack för trevlig läsning!
Stort grattis till 4K. Känns som vi åkt parallel slalom på en liknande klockbacke de senaste året eller två!Ok, Nu var vi här alltså, tiden går fort när man har roligt. 5000 inlägg!
<2k är första inlägget.
Länkar för att summera resterande galenskap:
2k-3k: https://klocksnack.se/threads/2k-ebay-ks-3k-4k-herrejäklar-va-de-går.94040/page-2#post-2467321
3k-4k: https://klocksnack.se/threads/2k-ebay-ks-3k-4k-herrejäklar-va-de-går.94040/page-2#post-2605415
Hängde du med så här långt är du nog lite galen du med.
Postandet har inte riktigt enligt plan minskat utan snarare knallat på i samma raska takt. Däremot har jag försökt tagga ner på mängden klockor som kommer och går, lyckats rätt bra tycker jag.
Efter 4k inlägget så har jag gjort mig av med dessa 2
Men in kom också min 30årspresent till mig själv. Den som jag i flera år tänkt skulle vara en explorer 114270 men som istället blev någonting helt annat. Nämligen GS sbgn003, gruppköp och hela köret denna är verkligen tänkt som evig keeper.
Efter knappt en vecka såg jag denna här på K&S och slog till igen. Den var bara för jäkla charmig
Så ja, planen med 6 klockor till januari sprack den med men ska ta mig i kragen och banta ner det till 6st.. Snart
Samlingen ser alltså ut som följande för stunden:
Och dessa 2 som ska ut
Planen efter det? Inte mycket just nu. Lite nyfiken på Panerai men kommer nog dröja innan jag tar den tjuren vid hornen. Kanske testa en SMPC först. Tycker den känns jävligt mellanmjölk men jag kanske är lite mellanmjölk, vi får se helt enkelt
Tack alla ni som gör Klocksnack till den trevliga plats det är. Vi ses kring trådarna!
Ja verkligen, vi har onekligen väldigt lika smak på klockor du och jag mest lika på forumet som de känns nu.Stort grattis till 4K. Känns som vi åkt parallel slalom på en liknande klockbacke de senaste året eller två!
Tack du och detsamma!Ett riktigt stort grattis och tack för det du bidrar med till forumet. Alltid lika trevlig och god ton från dig.
Jag intalar mig själv att jag ska lugna mig med inlägg och klockor men har hittils endast lugnat mig på köpfronten Dock börjar det hägra ett testande av klockor i ca 10-20k klassen där smpc blir först ut.Grattis till 5000!
Jo det går undan med inläggen
Uppfattar dig som en glad och frisk fläkt på KS!
Fortsätt så når du snart 10:an
Trevlig kväll på dig!
Tycker du lyckas alldeles utmärkt med det...Försöker alltid bidra till ett trevligt Klocksnack
Kul att höra bbits! Och tack för att du bidrar med en riktig Carola-frisk-fläkt med din samling. Inte många som slår dig på fingrarna därTycker du lyckas alldeles utmärkt med det...
Grattis till 5000!
Grattis till 6k och tack för att du delar med dig. Kul med dig som är en hygglig prick och som på ett härligt sätt bidrar till ett trevligt forum. Allt gott!Vansinnet fortsätter vad det gäller postandet men en tydlig samling börjar iaf ta form. 6000 inlägg och samma stadiga 6 klockor som i inlägget för 5k... Ja alltså jag har ju självklart köpt och sålt en del som vanligt utöver de 6, måste ju mata missbruket
Så vad hände då med själva tanken att testa runt lite bland klockor i 20-25k klassen? Först ut var just smpc.
Och jag förstår nu varför den är både hatad och hyllad. Visst länken är inte den fagraste kanske men den ska liksom bara vara så. Ruskigt följsam och bekväm är den dessutom. Många bra egenskaper som passar de flesta. Efter ett tag byttes denna mot en riktigt fullträff - återkommer med den.
Panerai är fortfarande en såndär svår tröskel att kliva över, de är ju så stora alla "billiga" basmodeller. Så kom inte till skott där ännu. Körde en snikvariant med denna magrette regattare bronze
Upplevs enorm men ändå behaglig att bära på något vis. Kan börja mjuka upp inför Panerai trots allt, kanske har de skett innan 7k inlägg?
Nästan samtidigt köpte jag en liten tank också. Polhem
Att säga att kontrasten var enorm är en underdrift. Kommer som vanligt underfund med att vintage inte är för mig dock, och kanske inte denna typ av klocka heller men vatusan man måste testa.
Sen kom fullträffen, ett bytesförslag som jag tänkte samma sak angående. Man måste testa!
Den i särklass dyraste Seikon jag någonsin ägt men också den bästa (GS räknas inte in här). SLA017.
Jag kommer ihåg att jag var rätt ny på forumet när gruppköpet på denna ägde rum och jag kunde inte för mitt liv förstår hur en Seiko kunde vara så dyr och skulle aldrig få för mig att betala så mkt för en Seiko... Haha ja tiderna förändras.
Är tveklöst den bästa dykarn jag testat och funkar kalas på gummi, nato, canvas och länk. Sjukt härlig tavla och kupat glas gjorde att den alltid var kul att titta ner på så vad gör jag? Jo sålde den idag
Denna kan nog vara en av få klockor jag tittar tillbaka på om några år och ångrar att jag sålde. Men nu får vi se vad nästa blir för spännande. En härlig sommardinka vore ju lämpligt. Hmm..
Allt gott klocktokar! Ha en strålande semester och sommar så ses vi bland trådarna
Tack för alla dina bidrag så här långt och hoppas resan fortsätter med mååååånga inlägg tillVansinnet fortsätter vad det gäller postandet men en tydlig samling börjar iaf ta form. 6000 inlägg och samma stadiga 6 klockor som i inlägget för 5k... Ja alltså jag har ju självklart köpt och sålt en del som vanligt utöver de 6, måste ju mata missbruket
Så vad hände då med själva tanken att testa runt lite bland klockor i 20-25k klassen? Först ut var just smpc.
Och jag förstår nu varför den är både hatad och hyllad. Visst länken är inte den fagraste kanske men den ska liksom bara vara så. Ruskigt följsam och bekväm är den dessutom. Många bra egenskaper som passar de flesta. Efter ett tag byttes denna mot en riktigt fullträff - återkommer med den.
Panerai är fortfarande en såndär svår tröskel att kliva över, de är ju så stora alla "billiga" basmodeller. Så kom inte till skott där ännu. Körde en snikvariant med denna magrette regattare bronze
Upplevs enorm men ändå behaglig att bära på något vis. Kan börja mjuka upp inför Panerai trots allt, kanske har de skett innan 7k inlägg?
Nästan samtidigt köpte jag en liten tank också. Polhem
Att säga att kontrasten var enorm är en underdrift. Kommer som vanligt underfund med att vintage inte är för mig dock, och kanske inte denna typ av klocka heller men vatusan man måste testa.
Sen kom fullträffen, ett bytesförslag som jag tänkte samma sak angående. Man måste testa!
Den i särklass dyraste Seikon jag någonsin ägt men också den bästa (GS räknas inte in här). SLA017.
Jag kommer ihåg att jag var rätt ny på forumet när gruppköpet på denna ägde rum och jag kunde inte för mitt liv förstår hur en Seiko kunde vara så dyr och skulle aldrig få för mig att betala så mkt för en Seiko... Haha ja tiderna förändras.
Är tveklöst den bästa dykarn jag testat och funkar kalas på gummi, nato, canvas och länk. Sjukt härlig tavla och kupat glas gjorde att den alltid var kul att titta ner på så vad gör jag? Jo sålde den idag
Denna kan nog vara en av få klockor jag tittar tillbaka på om några år och ångrar att jag sålde. Men nu får vi se vad nästa blir för spännande. En härlig sommardinka vore ju lämpligt. Hmm..
Allt gott klocktokar! Ha en strålande semester och sommar så ses vi bland trådarna
Oftast på bra humör. Ibland blir jag lite sne när någon attackpostar för att nå 20 inlägg dockGrattis till 6k och tack för att du delar med dig. Kul med dig som är en hygglig prick och som på ett härligt sätt bidrar till ett trevligt forum. Allt gott!
Jasså du menar nuu?Hatten av för Dolkens pärla Edvin Eriksson.
Tackar! Ja det känns lite tokigt men testa, du kommer nog bli positivt överraskadTrevlig läsning!! Stort grattis till 6k!!
Fattade inte heller hur någon vettig person kan vilja betal över 5 k för en Seiko. Men efter en tid här inne så börjar man förstå jag har dock inte köpt någon Seiko för över 5 k så jag ska kanske inte säga för mycket
Åter, grattis till 6000 inlägg!
Kommer den säkerligen göraTack för alla dina bidrag så här långt och hoppas resan fortsätter med mååååånga inlägg till