• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

60 årspresent till min far (klocka)

Chrono

Breitling
Halloj!
Min pappa fyller snart 60, vilket innebär att jag vill köpa en fin present till honom som han minns och kan utnyttja. Tänkte därför en fin klocka.
Han är en person som gillar stilrena och mindre klockor (inte för små men inte över 39mm). Vill gärna köpa ett ganska känt märke då han inte har så bra koll. Gärna automatiskt ur och gärna med stållänk!
Budget är på max 6000. Tack för hjälp!!
 

jhm

Panerai
Halloj!
Min pappa fyller snart 60, vilket innebär att jag vill köpa en fin present till honom som han minns och kan utnyttja. Tänkte därför en fin klocka.
Han är en person som gillar stilrena och mindre klockor (inte för små men inte över 39mm). Vill gärna köpa ett ganska känt märke då han inte har så bra koll. Gärna automatiskt ur och gärna med stållänk!
Budget är på max 6000. Tack för hjälp!!

http://www.uret.se/watchfinder.html#!find/gender=90&price=0,6000,0&movement_type=98&s=2&d=0&p=1
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Om modernare ur är intressant, med tanke på stållänk, som inte är helt lätt att hitta passande till äldre klockor, skulle jag kolla på Longines Conquest och Certina DS-1 Day-date.
 
Topp