• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

600 jämt och en liten tävling

aljung

Panerai
2-Faktor
Detta blir mitt 600:e inlägg och hamnar därmed i pizzaklubben. Inget fan av massa tjafs på pizzan utan väljer i 99 fall av 100 en vanlig hederlig Vesuvio. Så nån pizza kommer jag nog aldrig att få namnge :)

600 inlägg, känns sjukt många med tanke på att jag får mindre än ett år sedan inte hade något direkt intresse för klockor. Många av mina inlägg har lytt ungefär så här "Grattis! Sjukt fin klocka :)" eller varit en bild postad i dagens klocktråd. Men hursomhelst har de i alla fall blivit 600 stycken. När jag registrerade mig var det mest för att ta del av annonserna i köpes och säljes delen. Allteftersom har intresset växt rejält och nu hänger jag här varje dag. Måste säga att forumet lärt och gett mig mycket. Jag kan till exempel identifiera en rail-dial samt rabbla sifferrefenser på en uppsjö klockor vilket vi alla vet är sjukt användbara kunskaper.

Som sig brukligt så skänker jag en summa till BCF och kör en liten tävling. I prispotten ligger ett svart 20 mm lädernato (bilder finns under köp och sälj avdelningen).

Tävlingsfrågan: Vilket var mitt senaste klockrelaterade köp? (Hint, svaret finns i något av mina inlägg från de senaste dagarna.) Tävlingen pågår till i morgon kväll klockan 18.00.

Bjuder på en dagsfärsk bild på klockorna i min lilla samling.

bild 3.JPG


Vill sist av allt rikta ett stort tack till ledningen för detta eminenta forum samt till alla härliga medlemmar!

//Andreas
 
Topp