• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Diskussionstråd för dykare rejtade till 600m. Vore även kul att se bilder på din 600m klocka här.
Fullt medveten om att många medlemmar tycker det är löjligt med klockor certifierade till mer än 10m djup då poolen inte är djupare än 2.5 m osv osv..

Vet också att jag inte är ensam om att tycka att vattentätheten är en indikation på hur tillverkaren byggt klockan samt hur de tycker den ska användas (även om somliga mikrotillverkare mest verkar använda det som en gimmick).

1000m + har redan sin tråd men har reflekterat över att några av de riktigt hårda klockorna är rejtade till 600m och startar därför den här tråden så att vi kan diskutera dessa. Djävulsdykare (666m) får självklart vara med. Slänger in en bild på en Seiko 7549-7009 Golden Tuna från sent 70 tal. Förnärvarande min enda 600m klocka.
20160130_073724.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jodå, jag har en också... Maurice Lacroix Pontos S. Den går antagligen att använda som viktbälte om det skulle knipa ;) Jag fick en bra deal när den släpptes och tyckte den var sjukt snygg. Den satt riktigt skönt också trots sin storlek. Badade och snorklade med den hela den sommaren. Efter att den första förälskelsen lagt sig så åkte den ner i sin massiva trälåda, och där har den stannat. Jag tycker fortfarande den är riktigt snygg, med sin invändiga dykskala, den rena designen, det maffiga caset med det lätt kupade glaset. Nu är ju ML en ung tillverkare och har ett riktigt dåligt andrahandsvärde, så det är inte vettigt att sälja den bara för att den inte får någon handledstid, utan den får ligga kvar i lådan, mint condition fullset, i väntan på något barn som får ärva den :)
IMG_9881.JPG

Med heliumventil...
IMG_9868.JPG
 
Topp