• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

6105-8110 AM-delar?

break out

Omega
Jag har en 6105-8110 som ska vara från -72. Är det någon som kan hjälpa till och se om det sitter några AM-delar på den? Går det att hitta NOS-delar till dessa som då skulle kunna förklara varför den är så fin?
Tack!
IMG_1977.JPG


IMG_1979.JPG
 

break out

Omega
Misstänkte det. Tack! Jag gillar den ändå och får väl leta och springer man på några original så får man köpa. Var ska man leta?
 

rogart-63

Patek
Dåligt :( Seiko 6105B som satt i 6105-8110 hade hacking funktion. Dvs att den stannade när man drog ut kronan.
Fanns tidiga modeller som hade 6105A verk visserligen? Som inte hade hacking funktion.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det verkar vara ett 6105A i min så då är nog urverket ok i alla fall.
IMG_1981.JPG
Fast inte till den klockan, eller boetten eller vad man ska säga. Ja sånt där är inte roligt. Hoppas du inte fått betala fullpris som för en originalklocka för den. Om så är tycker jag du ska kontakta säljaren. Eller gör det i vilket fall eftersom du inte informerades om vad du köpte.
 

break out

Omega
Ska urverket sitta i en ännu tidigare 6105? Eller menar du att 6105A aldrig har suttit i en 8110?

Jag köpte klockan för många år sedan och hade väl ännu sämre koll då än nu. Jag betalade 3000 har jag för mig, kanske för mycket men det var nog inte riktigt fullpris. Eftersom det har gått så pass lång tid, ca 5 år, är det lite svårt att gå tillbaka nu.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Sökte på nätet och det verkar som det existerar såna. Men om det kan vara original bör nån annan svara på.

Edit: Alldeles när de kom kanske inte är omöjligt i en övergång men det var 1970. Jag har den föregående 6105-8000 från det året med B-verket. 1972 verkar sent för det tidigare verket. Men helt säker kan jag inte vara.
 
Senast ändrad:

dnill

Cartier
2-Faktor
Ska urverket sitta i en ännu tidigare 6105? Eller menar du att 6105A aldrig har suttit i en 8110?

Jag köpte klockan för många år sedan och hade väl ännu sämre koll då än nu. Jag betalade 3000 har jag för mig, kanske för mycket men det var nog inte riktigt fullpris. Eftersom det har gått så pass lång tid, ca 5 år, är det lite svårt att gå tillbaka nu.
6105A satt i vissa av de tidiga Proof-versionerna. Vad står på baklocket, proof eller resist?
 
Topp