• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

633 endlinks problem....

Rholm

Cartier
Tjena....

Behöver lite hjälp, har köpt en 1171 länk till min SM300 165. 024 med 633 endlinks. Köpte från Ofrei först men fick problem med att endlinksen var för stora..!! Bröt ihop och la projektet på hyllan tills en trevlig herre här på forumet erbjöd sig att sälja en 1171 länkmed 633 endlinks. Högg på den och svor över Ofrei med sina endlinks, men tyvärr stöter jag på samma problem här med. Googlade ännu mer och hittade en länk till just Ofrei där dom konstaterar att 1171 länken kan ha 7 olika endlinks men enligt dem är 633 korrekt till ref 165. 024.....??

Ni känner säkert av frustration i min text eftersom jag inte har gjort några andningspauser eller radbrytningar under denna stund jag har komponerat denna text......så snäääällla hjääääääälp mig!!

Mvh

P.s vad heter "endlinks" på svenska.....?
 

Patrik J

Rolex
Sälj länken och köp en 1039/516 i stället. ;)

165.024 såldes aldrig med 1171 vad jag vet utan med ovan nämnda kombo + 1506/16 och 1116/575. Fast å andra sidan borde det ju funka och jag sålde själv en 1171/633 till en KS:are som skulle ha den på in 165.024 och har inte hört att var något problem.
 

Rholm

Cartier
Ok....kanske blir att jaga ifatt en 1039:a istället, trodde att det var original med 1171 men får börja googla igen. Som du säger ska det ju funka men jag börjar ledsna på alla motgångar med detta lilla projekt. Blir väl att lägga ut bytes/köpes annons igen...

Tack för svar.

Mvh
 
Topp