• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

7 dagarsvecka med Rolex Daydates

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hoho, vilken samling :D. Min favorit är nog den med krokon ändå, tycker den har sanslöst snygg tavla. Jaja, dom andra är ju rätt skapliga dom också :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Är det någon av dem som ligger närmst hjärtat och används mest? Eller försöker du fördela din tid jämnt över alla? Hade varit kul att veta :)
Jag försöker alltid att fördela tiden jämt mellan klockorna, men som vaniljglass poängterade tidigare så ligger barktavlan och platinan i en klass för sig själv tätt följd av årsklockan från 1965:)
20140711_064626_1_bestshot.jpg


IMG_20141028_112203.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
65:an och 77:an är solklara favoriter hos mig trots platina och annat mysigt.

Har länge gillat den där 77:ans tavla men nu när jag ser 65:an så är den bra fin. Så coolt att den är svensksåld också. Den skulle jag verkligen kunna tänka mig. Men du tröttnar väl aldrig... :)

Grattis till en fin samling! ...du är galen. På ett mysigt vis.
 

R0B

Panerai
Snyggt! Man förstår varför DD är så populär, riktigt snygga och finns ju i så otroligt många kombos. Galen samling, hatten av!
 
Sen på bollen här men...
Gillar verkligen samlingsbilden även om de andra såklart är bättre rent estetiskt. Härligt att se de utlagda sådär symmetriskt på nåt sätt.
 

Freddie L

Panerai
Vilka otroliga klockor! Helt fantastiska var för sig, och tillsammans blir det nästan för mycket. Hoppas du använder dem 2-3 åt gången för alla förtjänar massor av handledstid! ;-)

Själv känns det som ett otroligt stort projekt bara att skaffa en DD, men inom typ 5 år hoppas jag det är verklighet!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Vilka otroliga klockor! Helt fantastiska var för sig, och tillsammans blir det nästan för mycket. Hoppas du använder dem 2-3 åt gången för alla förtjänar massor av handledstid! ;-)

Själv känns det som ett otroligt stort projekt bara att skaffa en DD, men inom typ 5 år hoppas jag det är verklighet!
Tack!..bra tankar, sätt upp ett mål och förverkliga det, sen på det igen med nya mål osv...men glöm inte bort att leva lite också, allt är inte bara klockor även om det är ett förbaskat roligt intresse vi har...:)
 

Freddie L

Panerai
Tack!..bra tankar, sätt upp ett mål och förverkliga det, sen på det igen med nya mål osv...men glöm inte bort att leva lite också, allt är inte bara klockor även om det är ett förbaskat roligt intresse vi har...:)

Mestadels kommer det innebära mental träning för en klock-noob som mig. Att vänja sig vid tanken på att lägga så mycket pengar på en klocka... Men jag brukar lära nytt snabbt! :)
 

Onelund

Rolex
Är rätt galen samling faktiskt, inga planer på att försvenska dem alla, med svenska dagshjul?

Vilka är dina två "billigaste" klockor @Omen ?
 
Topp