• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 70-tals kronograf Valjoux 7733 - FABUNA - 3500kr

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Pris
3500
Returpolicy
Ingen retur om affären görs upp f2f. Vid frakt; Full returrätt inom 24 timmar efter mottagande, om skicket väsentligen inte skulle överstämma med beskrivningen och bilderna. Klockan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs, och skickas endast tillbaka med spårbar och försäkrad frakt.
Bilder Skickat
  1. Ja
Nu 3500kr,
Jag kan inte påstå att den är NOS, jag har trots allt burit den en dag, men den är i fantastiskt skick! Skulle tro att denna aldrig har varit i cirkulation innan jag fick tag på den.

Boett: Klassisk 70-tals boett i fantastiskt opolerat skick ca 37,5 mm x 41 mm och 20,6 mm mellan bandhornen (udda mått).
Glas: Nästintill helt perfekt.
Tavla: Perfekt utan defekter.
Verk & Funktion: Valjoux 7733 fullt fungerande, bra gångreserv och håller tiden bra, men med okänd service-historia. Värt att notera är att jag har bytt en skruv i verket som var trasig (sönderdragen skalle) samt att kronografens minut-sub växlar någon sekund för tidigt.
Leverans: Jag skickar klockan med postens REK, eller f2f i Västerås.
Returpolicy: Ingen retur om affären görs upp f2f. Vid frakt; Full returrätt inom 24 timmar efter mottagande, om skicket väsentligen inte skulle överstämma med beskrivningen och bilderna. Klockan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs, och skickas endast tillbaka med spårbar och försäkrad frakt.
Pris: 3500 kr, tidigare 5500 kr OBRO, via swish eller paypal.
Övrigt: NU MED ETT CANVASBAND
Byte: Byte mot en Seiko SARB017 eller annan Alpinist kan vara aktuellt.
Kuriosa: Fabuna som "märke" skulle kunna härstamma från Norge och sålts av Strømsnes Tekniske AS, aka Strømsnes gull. Eller så är det Schweiziskt, men jag tror på Norge-spåret.
8f9e08f1-59b9-4857-9f5d-5c1ad4232a0e-jpeg.691178
IMG_3605.JPG
IMG_3608.JPG
IMG_3606.JPG
IMG_3607.JPG
IMG_3609.JPG
upload_2017-11-13_13-52-48.png
 
Senast ändrad:
Topp