• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad '73 Tudor Submariner 9411/0 - Snowflake

KTS69

Basic
Pris
79000
Returpolicy
Om ej äkta
Bilder Skickat
  1. Ja
00.jpg

Merke, modell og år:

Tudor Submariner 9411/0 - kalt Snowflake.
Serienummer starter på 799, hvilket skulle tilsi at den er produsert i 1973. Baklokket har dessuten en inskripsjon med 1974, så antageligvis solgt i 74.

Spesifikasjoner:
Modellnummer: 9411/0
Verk: ETA 2784
Kassediameter: 40mm uten krone
Avstand mellom lugs: 20 mm
WR: 20 ATM / 200m

Beskrivelse:
Nyservet
Tudor Snowflake med sort skive. Kun klokke - ikke boks eller papirer (bortsett fra servicedokumentasjon).

Tilstand:
Skiven er rosinen i pølsa her! Nydelig "moon crater"-skive i uvanlig god stand. Her er alle minuttmarkeringene inntakt, og ingen avflassing på kanten av skiven. Patinaen er også helt fantastisk! Denne skiven er med største sannsynlighet original til klokken. (Det er uvanlig med "moon crater" skiver nyere enn 1975.)

Viserne er også svært bra. I følge forrig eier er viserne oppgitt å være originale til klokken. Men de har nok blitt relumet på et tidspunt, ettersom patinaen er litt gulere på de enn på skiven. Det er vanlig at lumen sprekker og etter hvert begynner å falle av, og da må viserne relumes.

Selve bezelen antar jeg er skiftet, ettersom den er litt for skarp i kantene til å være fra 1973. Inserten er jeg mer usikker på. Den har nydelig tritium perle med fin og gul patina, og den har relativ fet font. Men jeg er ingen ekspert på inserter så vet ikke hvilken "MK" dette insertet er, eller når det er fra.

Kassen har fete lugs med tydelige chamfers. En del bruksmerker er der, men jeg synes det kler klokken . Baklokket har en inngravering, som vist på bilde.

Urverket ble servet i mai 2019 hos Urmaker Gulbrandsen og fungerer som det skal og holder tiden bra.

Lenke: Rolex Oyster 93150-lenke, med 593 end-links, og totalt 11 ledd. Jeg har 18,5 cm håndledd, og lenken rekker nok til minst 19,5 cm. Lenken er meget tight, med usedvanlig lite slark, men den er også "patinert", med en del bruksmerker. Mulig å børste opp til nesten ny-stnad om man ønsker, men jeg valgte å beholde den som den er ved service. Synes den matcher kassen best slik den er

Lume: Det er null lume fra både skive, visere og insert - som det bør være.

Dokumentasjon og historikk:
Jeg kjøpte klokken fra USA. Forrige eier kjøpte klokken hos Grey & Patina (http://www.greyandpatina.com/). Servet hos Urmaker Gulbrandsen i mai i år (https://www.urmakergulbrandsen.com). Servicedokumentasjon finnes.

Annet:
Meget "pen" Snowflake, med usedvanlig flott patina på både skive, kasse og lenke, samtidig som den er i topp teknisk stand.

Sted:
Klokken befinner seg i Norge, men jeg kan møtes i F2F i Töcksfors eller Svinesund, eller skicka med värdefrakt efter betalning.

Jeg har noen GG-referanser i min referens-tråd, og mange referanser på norske tidssonen.no. PM meg!

Bilagor

• 02.jpg
    02.jpg
    243.5 KB · Visningar: 9
  • 04.jpg
    04.jpg
    198.3 KB · Visningar: 10
  • 06.jpg
    06.jpg
    280.8 KB · Visningar: 10
  • 08.jpg
    08.jpg