• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

80k värde till danmark

Sizar

Basic
Hej! har sålt en klocka till en kille i Danmark och tänker nu skicka iväg klockan som försäkrat och spårbart. Har varit i kontakt med postnord men dom försäkrar ej upp till 80k. Är det någon som vet vart man ska vända sig? Antar att någon här har skickat något med liknande värde. Tack i förhand!

Kolla med FedEx eller DHL. Jag köpte en klocka för över 100k som dom skickar med FedEx ( försäkrat)

Du kan göra en engångsfrakt med DHL utan att vara kund dock är försäkringen svindyr

Express easy/servicepoint funkar inte max värde är 5k och de accepterar inte klockor överhuvudtaget

bra lösning faktiskt! då går det alltså att skicka med postnord?

Värdefrakt som skickas från tex Postens företagscenter fungerar detta på och försäkrat upp till 50k styrkt värde.
Skickar alla tyngre försändelser där.

Edit: dock osäker på utlands :eek:

Senast ändrad:
Har kikat på DHL's hemsida hela dagen idag. Det verkar som att man måste ha företag för att kunna skicka värde? Det finns en flik "skicka som privatperson", dock går det inte att kryssa i något värde. Håller på att bli tokig.. Är det någon som kan vägleda mig så jag får iväg dethär jävla paketet nångång

Har kikat på DHL's hemsida hela dagen idag. Det verkar som att man måste ha företag för att kunna skicka värde? Det finns en flik "skicka som privatperson", dock går det inte att kryssa i något värde. Håller på att bli tokig.. Är det någon som kan vägleda mig så jag får iväg dethär jävla paketet nångång
Jag har skickat utomlands med dhl express. Dyrt med funkade. Ring dem, det är lättast.

Ja jag får ringa imorgonbitti. Hur jag än gör så står det att jag måste fylla i företagsnamn. Bättre att bara lägga mig antar jag... Börjar bli grovt irriterad, suttit med dethär i ett par timmar nu. Ringde dit imorse och då var det bara att boka hämtning, lättare sagt än gjort.. Tack för ditt svar :)

Men Postnord i Sverige är väl samma som i Danmark så går väl bra att skicka klocka och länk separat som någon nämnde. Det är ju inget annat fraktbolag som tar över i Danmark.

Tillbaka
Topp