• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

9 dagar efter studenten...

Sputniq

Panerai
.. så kom äntligen det efterlängtade paketet!

QcbS9aB.jpg


Väl inslagen!
vnoW69e.jpg


Många vet nog redan vad som döljer sig där under...
SyaMHuj.jpg


En MYCKET efterlängtad Tudor Pelagos!
R51CBt8.jpg


Är hur nöjd som helst, glad midsommar!
 

Sputniq

Panerai
Show Commerce ja :)

Blev dock en del dyrare än vad jag först tänkt mig, tog 120€ bara i frakt, samt tillkom det 900:- i växlingsavgift när man betalde i euro (tydligen....) Annars trevlig försäljare som jag kan rekommendera :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Show Commerce ja :)

Blev dock en del dyrare än vad jag först tänkt mig, tog 120€ bara i frakt, samt tillkom det 900:- i växlingsavgift när man betalde i euro (tydligen....) Annars trevlig försäljare som jag kan rekommendera :)
Skickade han med taxi? Växlingsavgift? Låter inte så kul. Men grattis till en fantastisk klocka.
 

Sputniq

Panerai
Skickade han med taxi? Växlingsavgift? Låter inte så kul. Men grattis till en fantastisk klocka.

Han skickade försäkrat med något som hette Ferrari Group. Var tydligen försäkrad mot både det ena och det andra under flytten, men kom ändå levererad av en vanlig FedEx-bil. Jaja.. :D

Ang växlingsavgiften så räknade banken en euro som 8.9kr istället för det "riktiga" 8.6kr. Kanske bara är jag som är ovan att betala när de vill ha det i utländsk valuta, men på chrono24 hade de i alla fall räknat med den riktiga eurokursen.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Grattis. Vad är din känsla för klockan? Hört många säga att den är perfekt, för perfekt.
 

Sputniq

Panerai
Grattis. Vad är din känsla för klockan? Hört många säga att den är perfekt, för perfekt.

Den sitter riktigt skönt, fantastiskt sköna klick i bezeln, grym clasp med 3 mikrojusteringar samt en "flytande del" med hjälp av fjädrar, och till sist känns den riktigt robust. Att det följer med gummiarmband gör inte saken sämre. Grym lume för övrigt.

Enda negativa jag har att säga såhär efter en halv dag på armen är att den var, enligt mig, besvärlig att ställa tiden på. Fick ur kronan och kunde justera datumet utan problem, men krävdes en viss kraft för nästa steg (för att ställa tiden). Vågade faktiskt inte ta i, var rädd att förstöra något. Instruktionen var dessutom på italienska så... hehe. Åkte faktiskt in till en urmakare och bad dom snällt hjälpa mig :D Får se om jag vågar mig på ett nytt försök senare :bag:
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Den sitter riktigt skönt, fantastiskt sköna klick i bezeln, grym clasp med 3 mikrojusteringar samt en "flytande del" med hjälp av fjädrar, och till sist känns den riktigt robust. Att det följer med gummiarmband gör inte saken sämre. Grym lume för övrigt.

Enda negativa jag har att säga såhär efter en halv dag på armen är att den var, enligt mig, besvärlig att ställa tiden på. Fick ur kronan och kunde justera datumet utan problem, men krävdes en viss kraft för nästa steg (för att ställa tiden). Vågade faktiskt inte ta i, var rädd att förstöra något. Instruktionen var dessutom på italienska så... hehe. Åkte faktiskt in till en urmakare och bad dom snällt hjälpa mig :D Får se om jag vågar mig på ett nytt försök senare :bag:


Härligt, tycker klockan är helt fantastiskt snygg. Slit den med hälsan.
 
Topp