• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

90-talskvarts med ojämn tidshållning på armen

nept

Panerai
Har en lite halvgammal batteridriven klocka som verkar hålla tiden ok när den ligger still men om jag har den på mig på en promenad eller cykeltur så verkar den tappa lite sekunder här och där.

Så frågan är väl typ: är det batteribyte som behövs eller föreligger det nåt seriösare servicebehov?

😸
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har en lite halvgammal batteridriven klocka som verkar hålla tiden ok när den ligger still men om jag har den på mig på en promenad eller cykeltur så verkar den tappa lite sekunder här och där.

Så frågan är väl typ: är det batteribyte som behövs eller föreligger det nåt seriösare servicebehov?

😸
Har du öppnat och kollat? Någon gång har jag haft oxid på batteripolerna, en gång var det verkshållaren som gått sönder och gjorde satt det glappade. På en digitalare hade ett bläck lossnat ifrån kretskortet, typ samma omvända jord som på biltutor. Det kan ju vara så enkelt som ett batteribyte, men det låter som glapp? Att det är rätt höjd på batteriet kan ibland vara problemet... lycka till
 

nept

Panerai
Har du öppnat och kollat? Någon gång har jag haft oxid på batteripolerna, en gång var det verkshållaren som gått sönder och gjorde satt det glappade. På en digitalare hade ett bläck lossnat ifrån kretskortet, typ samma omvända jord som på biltutor. Det kan ju vara så enkelt som ett batteribyte, men det låter som glapp? Att det är rätt höjd på batteriet kan ibland vara problemet... lycka till

Bra input, får kolla när jag har tillfälle!
 

nept

Panerai
Har du öppnat och kollat? Någon gång har jag haft oxid på batteripolerna, en gång var det verkshållaren som gått sönder och gjorde satt det glappade. På en digitalare hade ett bläck lossnat ifrån kretskortet, typ samma omvända jord som på biltutor. Det kan ju vara så enkelt som ett batteribyte, men det låter som glapp? Att det är rätt höjd på batteriet kan ibland vara problemet... lycka till

Efter lite efterforskningar visar det sig att batteriet var fel, det skulle vara en annan modell som var 0.2 mm tjockare... Satte lite tejp på batteriet och nu går den bra, men ska köpa rätt batteri på Kjell när jag får chansen. :)
 
Topp