• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

93150 armband...ok..eller...?

paradis

Audemars
Hej,när jag köpte min Submariner 1680(1977 ) så var den på ett 93150 armband. Nu undrar jag ,om den är OK ? Den är polerad i mitten !! Det brukar dom väll inte vara ? Ändlänkarna är stämplade 580, så det är ok. Armbandet stämplad,93150, ock B ,tror det är code,för 70talet ? Ni som kan detta..är den som det ska vara ,eller ??? Tack för svar....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Mittbitarna ska inte vara blankpolerade. Borde vara enkelt att fixa till. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är det bara detta..?? Är ALLT annat OK..?
Ser inget direkt fel men överlåter till andra att säga. Tycker vaniljglass att det ser skumt ut så rekommenderar jag dig att jämföra clasp och text på länk, spänne och endlinks med andra. Spontant så stör jag mig bara de polerade mittbitarna och att det är sizeat jävligt kasst om du tittar på bitarna på ena sidan.

Jag är dock inte jättebra på dessa så ska inte säga att jag vet om det är kosher eller ej. Har du köpt det av en säker källa eller kommer det från första bästa ebay-handlare?
 

paradis

Audemars
Ser inget direkt fel men överlåter till andra att säga. Tycker vaniljglass att det ser skumt ut så rekommenderar jag dig att jämföra clasp och text på länk, spänne och endlinks med andra. Spontant så stör jag mig bara de polerade mittbitarna och att det är sizeat jävligt kasst om du tittar på bitarna på ena sidan.

Jag är dock inte jättebra på dessa så ska inte säga att jag vet om det är kosher eller ej. Har du köpt det av en säker källa eller kommer det från första bästa ebay-handlare?
Köpte klockan med 93150 av en student ,som var i Sverige på besök,killen var från USA.Priset var bra.
 

calzone

Vacheron
Tyckte ena länken inte såg ut att passa spot on ?

wtf_zps4b0ecfeb.jpg
 

paradis

Audemars
En saknas,dom går inte ,rakt,så någon har tagit ut ,en.Annars är dom ,11 stycken.

Annar så börjar jag tro att allt är äkta ock ok,förutom en länk som saknas.Inte hela världen....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja på VRM säljes dom , 9315 med A, för 1000-1200 USD,jag har 93150 B, så kanske blir jag tvungen att sänka,eller köpa en länk.Får se hur det blir......
Stor skillnad i pris mellan 9315 och 93150. Den vikta länken kostar betydligt mer om den är i likvärdigt skick om den solida.
 
Topp