• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A call for Omega Seamaster Megaquartz...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag upphör aldrig att förvånas över Omegas modellflora när det kommer till de mer porriga varianterna. Den här landade idag. En riktigt skön Omega Seamaster Megaquartz, har ingen aning om vad det är för ref. Men cool är den och riktigt fet, chunkig boett på en bra bit över 40mm. Knapparna bredvid kronan används för att ställa datum och dag.

Skönt stretch i originallänken också...








Jag inser hur lite jag vet om megaquartz, vet i princip bara att de suger batterier i samma takt som Brost drog pulver på Café Opera -87 och tydligen ska vara ett helsike att serva... :)

Vore kul att se lite fler megaquartzare, fyll gärna på i tråden!
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag har en Stardust liggande i Bankfacket.... En grym Magaquartzare men man måste se tavlan för att uppskatta:

IMG_4712.jpg


Sen har jag en icke megaquartzare men väl med Electroquartzare (Beta21) verket i:

Elektroquartz.jpg


Även en i guld:

IMG_4729.jpg


Och en samlingsbild av mina Omega quartzare... (Sorry Denke, blev bara en Megaquartzare...men några roliga Quartz Omegor iallafall hoppas det är okay?) :)

IMG_4696.jpg


Mvh
Micke E
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu börjar det likna något Denke!

SNC13379.jpg


Undrar om inte Mariner I (till vänster) har ett megaquartzverk? Har dock bara kvar en Mariner IIa, en sådan till höger. Gamla Omegaquartzare är tuffa!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu börjar det likna något Denke!

Undrar om inte Mariner I (till vänster) har ett megaquartzverk? Har dock bara kvar en Mariner IIa, en sådan till höger. Gamla Omegaquartzare är tuffa!

Ja, de är rätt coola. Hur stor är Marinern?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Skön design på dessa megaquartzare, aldrig haft någon, trots tankar på att testa en! Coola är de, grattis till din Denke :)
 

maxmol

Panerai
Har haft min i snart 2 veckor. Lite svår att matcha med saker men den bärs otroligt stort för att vara en 70-talare.

De jag läst mig till om dem är också att det ska ha kostat skjortan att utveckla dem. Fyra företag gick ihop för att utveckla någon ny teknik som är i dem och de är en av de första in house movements som omega gjort (gäller iaf 1310 verken).

Vad gäller service så är det rätt så stor skillnad mellan de olika verken även mellan 34 KHZ modellerna. Vissa kan man byta små komponenter utan större problem, men andra kräver ett byta av hela verket. Åter ska 1310 verken vara enkla att fixa.

Ska lägga till en brasklapp, detta kan inte jag så mycket om utan läst mig till efter jag köpte min megaquartz. :)




y5yduzu5.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Reize

Omega
Nu blir det svårt... Ovan finns Mariner I, Mariner II och Marine Chronometer.
Ja just det, Bomier hade en Marine chronometer... Lätt att ta den för en Mariner II då har samma boett och (nästan) tavla. Och din Mariner I bortsåg jag ifrån då du sa att du inte hade den kvar.
 
Topp