• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A dial to die for? El Primero tricolore - bildtung

Chrisse

Patek
2-Faktor
Då mobilbilderna inte ger den rättvisa, så drog jag av några med lite bättre utr. nu på morgonen.

Det går få fram så mkt mer ur bilderna, men tidsfaktorn och att jag barnvakter 3 ungar gjorde dem till vad det är.

Så vad tycks, den är så söt och gullig tycker jag. Färgerna tillsammans med sunburst-tavlan ger bra effekt, och då var ändå ljuset sunkigt nu, men hinner bli gråhårig om man skall vänta på bra ljus här.














Allt som har en framsida har ju även en baksida




Och en "Lånad" bild för att jämföra denna 38mm versionen mot 42mm

Jag tycker 38mm tavlan är finare

face.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fattar inte vad ni dillar om? 38mm är dels en damklocka och ser ut som en gammal Bratte längst ut på tavlan!
Näe! Större är ALLTID bättre så jag håller på 42:an ;-)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Det är en sak vilken som är snyggast på bild, då vinner den mindre. Men på armen kan det givetvis bli en helt annan femma om man har Arnoldhandleder så kan den mindre se lite lätt löjlig ut.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det är en sak vilken som är snyggast på bild, då vinner den mindre. Men på armen kan det givetvis bli en helt annan femma om man har Arnoldhandleder så kan den mindre se lite lätt löjlig ut.

Inga givande bilder, men såhär ser den ut, lite jämförelse med Pannan.

Kan biffiga gubbar bära 34-36mm Rolex, så funkar 38mm Zenith (tycker jag)

Sen fördel 38mm då jag behöver fjäska lite för frugan, kan hon låna denna :)


 
38mm känns optimalt på den där, 36mm blir för litet och över 40 så blir det annan typ av klocka, antar att eftersom det är en chrono så bärs den lite större än sina 38mm, hursomhelt riktigt snygg!
 

carlanton

Audemars
Har svårt för klockor som är för dressiga för sport och för stora för dress, men Zenith och El Primero är lite av favoriter. Är dock lite kluven till glasbaksidan, men visst är det ett vackert urverk.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Alltid underhållande att läsa inlägg om boettdiameter! Kronografer skall ligga runt 38 mm med vissa undantag. Större boetter består mest av utfyllnadsmaterial eller luft.

Sitter fint på din arm och det var tur att jag inte förstått att homagen fanns i 38 mm. Vet faktiskt inte om det finns någon lite kraftigare kronograf utan lullull som är finare. Brädar Daytonorna vilken dag som helst!
 
Topp