• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A few faces of vintage Vulcain

Ariste

Audemars
2-Faktor
Korrekt, jag saknar en Cricket. Jag har ibland svårigheter med att helt uppskatta det jag har, blickar oftare framåt, bortåt i den ständiga jakten. Fastnade lite lätt för Vulcain då jag på bukten upptäckte en snygg alarmklocka med stil och historia, det blev ingen Cricket då utan en annan enkel kostymare för att "känna av" märket helt enkelt. Sedan blev det några till i ren glädje, snygga, aningen ovanliga och med en historik som är rik på erövringar. För att inte tala om vilken cool logga Vulcain har, värd ett köp bara den! :)
Läs mer här: http://www.vulcain-watches.ch/

Det är inte bara vintage som är kul med Vulcain. Gillar deras nya modeller Nautical och President's, finns en del varianter där jag skulle kunna tänka mig.

Jag hade en fin Cricket på väg in, stål och med fin tavla - men den försvann i USPS hantering. Tappade sugen efter det men släng gärna upp bilder och sukta mig (Viking har en fin vill jag minnas)? :)

Min äldsta Vulcain, luggarna är för charmiga:
IMG_5521.JPG


Silversyrran
IMG_5517.JPG


Guldbrorsan
IMG_5520.JPG


Struktur på tavlan:
IMG_5519.JPG


Kostymare, elegant:
IMG_5518.JPG


Rally-Harry:
IMG_5516.JPG


Borstat värre och med Valjoux 7730, schönes:
IMG_5514.JPG
 
Senast ändrad:

Ariste

Audemars
2-Faktor
Viking skrev:
Du har god smak! här är min Cricket. Enligt uppgift har några amerikanska presidenter fått en Cricket av Vulcain vid installationen till ämbetet. Vet inte om det är en skröna eller om det ligger någon sanningen i det.
Tack detsamma! Jag har för mig att jag läst om det på Vulcains webbplats och att de uppkallat en modell just till President för att hylla historiken.
Din Cricket ät galet fin, diskret zon och originalboxn med också...makalöst skick och skulle du vilja göra dig av med den så hör gäna av dig. :)
Hur låter dess alarm i jämförelse med andra alarmklockor du har?
 

Viking

Cartier
Som en syrsa! (Cricket på engelska). Underbar ringsignal, låter som en blandning av ull och sten. Av alla alarmklockor som jag har låter denna mest behaglig, synd att den inte finns att ladda ner till mobilen som ringsignal :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Viking skrev:
Som en syrsa! (Cricket på engelska). Underbar ringsignal, låter som en blandning av ull och sten. Av alla alarmklockor som jag har låter denna mest behaglig, synd att den inte finns att ladda ner till mobilen som ringsignal :D
Häftigt, nu blir jag än mer sugen...:)...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Inget nytt i lådan, tvärtom en av mina första klockor jag köpte när intresset drog igång. Men den har legat undangömd och lite bortglömd i sin låda men nu ska den ut i ljuset. Nätt Vulcain med integrerad länk, manuellt verk och skön form.

IMG_6446_zps03640ae9.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
@ Ariste
Jösses vad snygg; påminner om PP nautilius. Fast länken ser snyggare ut ;-)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Diogenes

Cartier
Nytt i Vulcain-lådan, en Cricket Alarm från tidigt 60-tal:

TxYKRGh.jpg

Jag tycker att Vulcain-klockorna är fantastiskt fina, din samling Ariste skulle man ju offra ett finger för. Är själv på jakt efter en Cricket Alarm 60-talare (bland mycket annat egentligen!) men har hela tiden varit lite försiktig eftersom jag hört att de inte är så populära att utföra service eller reparera hos urmakarna, är det något ni känner igen? Vad är ett rimligt pris för en Cricket alarm -60?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vad kul med dessa äldre trådar. Man får djupdyka ordentligt någon dag!
Det är det ju helt klart värt när dessa trådar dyker upp!

Ariste vilken super Vulcain samling!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att Vulcain-klockorna är fantastiskt fina, din samling Ariste skulle man ju offra ett finger för. Är själv på jakt efter en Cricket Alarm 60-talare (bland mycket annat egentligen!) men har hela tiden varit lite försiktig eftersom jag hört att de inte är så populära att utföra service eller reparera hos urmakarna, är det något ni känner igen? Vad är ett rimligt pris för en Cricket alarm -60?
Kul att du uppskattar märket. Min känsla är att ju fler komplikationer en klocka har desto mindre intressant är den för en urmakare, det gäller bara att hitta rätt. :)
Svårt att bedöma prisnivå men en i helstål och hyffsat skick ligger väl runt en femtusing. Riktigt fint skick och box till uppåt en 8-10 tusen cirkus.
Gammal post men jag frågar ändå: Har du någon modellbeteckning eller ref-nummer på den där? Drabbades av akut ha-begär...
Jag ska kolla upp det, har den inte hemma men vill minnas att det är tryckboett och att jag inte vågade öppna den på grund av nyskicket...
 

BjörnE

Omega
Korrekt, jag saknar en Cricket. Jag har ibland svårigheter med att helt uppskatta det jag har, blickar oftare framåt, bortåt i den ständiga jakten. Fastnade lite lätt för Vulcain då jag på bukten upptäckte en snygg alarmklocka med stil och historia, det blev ingen Cricket då utan en annan enkel kostymare för att "känna av" märket helt enkelt. Sedan blev det några till i ren glädje, snygga, aningen ovanliga och med en historik som är rik på erövringar. För att inte tala om vilken cool logga Vulcain har, värd ett köp bara den! :)
Läs mer här: http://www.vulcain-watches.ch/

Det är inte bara vintage som är kul med Vulcain. Gillar deras nya modeller Nautical och President's, finns en del varianter där jag skulle kunna tänka mig.

Jag hade en fin Cricket på väg in, stål och med fin tavla - men den försvann i USPS hantering. Tappade sugen efter det men släng gärna upp bilder och sukta mig (Viking har en fin vill jag minnas)? :)

Min äldsta Vulcain, luggarna är för charmiga:
IMG_5521.jpg


Silversyrran
IMG_5520.jpg


Guldbrorsan
IMG_5517.jpg


Struktur på tavlan:
IMG_5519.jpg


Kostymare, elegant:
IMG_5518.jpg


Rally-Harry:
IMG_5516.jpg


Borstat värre och med Valjoux 7730, schönes:
IMG_5514.jpg
Gillar kronograferna skarpt!
 

MBx

Cartier
Har inte sett denna tråd tidigare. Jag gillar verkligen Vulcain och en Cricket står högt upp på min önskelista men det står en annan klocka överst - men sen, då jeflar!;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Korrekt, jag saknar en Cricket. Jag har ibland svårigheter med att helt uppskatta det jag har, blickar oftare framåt, bortåt i den ständiga jakten. Fastnade lite lätt för Vulcain då jag på bukten upptäckte en snygg alarmklocka med stil och historia, det blev ingen Cricket då utan en annan enkel kostymare för att "känna av" märket helt enkelt. Sedan blev det några till i ren glädje, snygga, aningen ovanliga och med en historik som är rik på erövringar. För att inte tala om vilken cool logga Vulcain har, värd ett köp bara den! :)
Läs mer här: http://www.vulcain-watches.ch/

Det är inte bara vintage som är kul med Vulcain. Gillar deras nya modeller Nautical och President's, finns en del varianter där jag skulle kunna tänka mig.

Jag hade en fin Cricket på väg in, stål och med fin tavla - men den försvann i USPS hantering. Tappade sugen efter det men släng gärna upp bilder och sukta mig (Viking har en fin vill jag minnas)? :)

Min äldsta Vulcain, luggarna är för charmiga:
IMG_5521.jpg


Silversyrran
IMG_5520.jpg


Guldbrorsan
IMG_5517.jpg


Struktur på tavlan:
IMG_5519.jpg


Kostymare, elegant:
IMG_5518.jpg


Rally-Harry:
IMG_5516.jpg


Borstat värre och med Valjoux 7730, schönes:
IMG_5514.jpg
De där kronograferna är ju magiska.
Tack för bilder!
 
Topp