• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A. Lange & Söhne Daymatic 320.025 i platin

FineTime

Cartier
Nu har jeg opdateret min blog, hvor det nu drejer sig om A. Lange & Söhne Daymatic 320.025 i platin. Billederne i denne tråd er komprimeret, men I kan se dem i fuld kvalitet på min blog:

http://www.finetime.dk/blog-ure-01

A. Lange & Söhne's ikoniske Lange 1, er med sit asymetriske skive layout og underspillede elegance, gået hen og blevet en moderne klassiker. Siden lanceringen i 1994, er urværket stortset forblevet uændret og kun mindre visuelle forandringer har fundet vej til skive designet.

Nu kan A. Lange & Söhne næppe beskyldes for at hvile på laurbærrene og under SIHH 2010, overraskede de endnu engang, ved at lancere Lange 1 Daymatic. Den velkendte gangreserve indikator er blevet erstattet med visning af ugens dage, men endnu mere overraskende er urværket, som ikke længere er manuelt, men derimod erstattet af et helt nyudviklet automatisk urværk. Det kan med rette falde en ind, at det er en helligbrøde at lade et så smukt forarbejdet Lange & söhne urværk skæmme med en rotor. Bekymringerne bliver dog gjort til skamme i samme øjeblik uret vendes og man bliver bjergtaget af den sirligt forarbejdede rotor i guld med vægt i platin, designet så den tillader et næsten uhindret syn til herlighederne. Det velkendte og ikoniske skive design fra Lange 1 er bibeholdt, men spejlet så tiden nu let og diskret kan aflæses ved at trække let op i skjortemanchetten. Sølvskiven glimter og changerer smukt i lyset og danner fundamentet for det asymetriske skive design, som indbyder til at beskueren lader blikket gå på opdagelse i de mange detaljer, der er forarbejdet til perfektion.

Daymatic er en naturlig evolution af Lange 1 konceptet, med respekt for den oprindelige ide. En ny klassiker er født - et rigtigt drømme ur!

a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-10.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-11.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-12.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-13.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-19.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-20.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-06.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-07.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-08.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-09.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-14.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-15.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-16.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-17.jpg


a-lange-und-soehne-lange-1-daymatic-320-025-platinum-18.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag sitter bara och skrattar för mig själv.
Det är så vackert att det är helt otroligt.
ALS gör helt enastående verk.
Och för att inte tala om tavlan, hela balansen på klockan. Dom gör verkligen helt otroliga klockor!

Tack för bilderna!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Uj, uj, uj. Vad vackert. ALS är ett sånt där märke som jag jättegärna skulle vilja ha, men vet med mig att jag nog inte kommer att köpa även om jag har pengarna. Motsägelsefullt? Jag vet.
 
Topp