• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aahhh!! Dörrkarmar...

Pleximannen

Cartier
Se det som nåt positivt som hjälper dig på vägen till ett normalt ångestfritt bärande av klockan - ett slags nirvana som man uppnår när klockan har nått en viss grad av slitage.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Den var en riktig dörrmagnet. När den kom i självsvängning var man tvungen och stanna några minuter tills den stabiliserat sig :D

Men jag saknar den lika fullt ändå.

Jo den var cool - men denna är smidigare på armen men har liknande design

null_zpsf81bc54e.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Skulle vilja lägga till: Ahhh! Hammaren på tummen! Fy f-n vad ont det gör. Slog mig på tummen för en timme sen o det värker fortfarande...

Lite off topic men tänkte att den fysiska smärtan är jämförbar med den själsliga...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skulle vilja lägga till: Ahhh! Hammaren på tummen! Fy f-n vad ont det gör. Slog mig på tummen för en timme sen o det värker fortfarande...

Lite off topic men tänkte att den fysiska smärtan är jämförbar med den själsliga...

Hoppas du inte tog i för kung och fosterland när du träffade tummen :wideyed::arghh::nailbiting:
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu blev jag väldigt påmind om mitt eget jobb, jobbar med fönster och dörrar och det går nog inte en dag utan att jag slår i något :arghh::arghh::arghh::arghh:
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Bumpar den här gamla tråden.

Jag har kommit på mig själv att börja gå runt med vänsterhanden bakom ryggen. Lite som när gubbar går runt med båda händerna bakom ryggen. Fast jag gör det alltså bara med ena armen. Ser sannolikt inte helt normalt ut.

Jag är kluven mellan om det är ett OCD-beteende som jag måste ta tag i. Eller om det är fullt normalt och en eftersträvansvärd instinkt.
 
Tog en dörrkarm med dinkan för några minuter sen på vägen in till sängkammaren. Vågade inte titta hur det blev utan putsade en minut när jag gick o la mig.
Lite som att blåsa på ett barns finger när det kommit i kläm?
 

Nexus

Panerai
Desto dyrare klocka jag har på mig, desto större risk verkar det vara att jag rammar närmsta dörrkarm.
Å andra sida är det ganska lugnt när jag är hemma, när det gäller miljonprogram VS hundratals år av urmakarkonst är utgången given. Lite som att Dolph Lundgren skulle gå in i närkamp med en sövd höna...
 

sveol

Cartier
Haha instämmer. Man ser invalid ut, allt för att skydda klockan. Folk måste tro att man är tokig som går omkring och gör "auto rycket" samt skyddar armen för alla dörrposter..
 
Topp