- Pris
- 150
- Returpolicy
- njae va?
- Bilder Skickat
- Ja
Tjena,
Ni som hänger i parfymtråden (KS roligaste tråd fö) vet att jag är torsk på parfymer från Aaron Terrance Hughes.
Jag tänkte låta fler testa dem, eller iaf två av dem. (OBS NU ENDAST SANTAL!) Jag kommer begränsa mängden rätt rejält skall tilläggas. Jag vill nämligen inte bli av med dofterna. Jag gillar bägge, otroligt mycket.
Så först till kvarn.
Först ut har vi Santal extreme.
Recension av Frag-mental:
Pris:
5ml: 155 SEKink frakt
10 ml: 310 ink frakt.
Jag har räknat såhär:
Parfymen kostar 105 pund plus 25 i frakt. Och dekantflarran kostar 20 sek. Det är 1550SEK/50 ml. 5 ml borde blir 155 och 10 ml 310 SEK.
Aaron beskriver den såhär:
Sen har vi Violet Delirium: STÄNGD! (Sålt lite för mkt av denna)
Pris:
Recension från en bekant:
Aaron beskriver doften såhär själv:
Mvh
Tjabo
Ni som hänger i parfymtråden (KS roligaste tråd fö) vet att jag är torsk på parfymer från Aaron Terrance Hughes.
Jag tänkte låta fler testa dem, eller iaf två av dem. (OBS NU ENDAST SANTAL!) Jag kommer begränsa mängden rätt rejält skall tilläggas. Jag vill nämligen inte bli av med dofterna. Jag gillar bägge, otroligt mycket.
Så först till kvarn.
Först ut har vi Santal extreme.
Recension av Frag-mental:
Pris:
Jag har räknat såhär:
Parfymen kostar 105 pund plus 25 i frakt. Och dekantflarran kostar 20 sek. Det är 1550SEK/50 ml. 5 ml borde blir 155 och 10 ml 310 SEK.
Aaron beskriver den såhär:
Santal Extreme
25% Concentration
Restock Wednesday 10/6/2020@5pm
Santal Extreme is beautiful on medium and Dark Skin
I love Santal Extreme when its cold and crisp. This scent hugs and surrounds you in a warm, powerful Sandalwood aura. This concentrate is a Sandalwood lovers dream. This concentrate is made up from middle and base notes. Santal Extreme lasts and lasts. Its sweet woody DNA lasts over 12 hours on the skin and days on clothes. Comfort and class in a bottle.
Middle Note: Cedarwood, Rose Absolute,
Base Notes: Santalum spicatum (Australian sandalwood) and Santalum album (Indian sandalwood), Tonka Bean Tinture, Vanilla Bean Tinture, Patchouli and Musk
Santal Extreme is suitable for Vegans
Sen har vi Violet Delirium: STÄNGD! (Sålt lite för mkt av denna)
Pris:
Recension från en bekant:
Aaron Terence Hughes – Violet Delirium
Top: Saffron Accord
Middle: Jasmine Sanbac Absolute, Rose Absolute, Chocolate Accord
Base: Thai Oud, Burmese Oud, Musk, Animal notes and Filth
Trots namnet så finns det alltså ingen viol bland de listade noterna, jag får heller aldrig några större violvibbar av den. Kanske därför den är konfunderad med tanke på den andra delen av namnet?
Det jag känner direkt vid början är att detta är en kryddig, dirty floral. Det är ingen av blommorna som är dominanta utan återigen så är allt välbalanserat och fint supporterat av de andra noterna. Den är kryddig, men min näsa snappar inte upp någon saffran. Det är inte listat bland noterna men den första timmen så upplever jag en relativt stark lädernot. De första 20 minuterna så finns det även något som påminner om bensin och tankarna går direkt till Fahrenheit, det finns en likhet här.
När ”läder och bensin” dunstat bort så stannar en sexig blandning av florals, oud och chocklad kvar i flera timmar. Jag vet inte vad det är för skillnad på Thai eller Burmesisk oud, men det finns absolut inget skank här. Det här är något som enkelt skulle kunna ta plats i oudkollektion i Tom Fords Private Blend, en väldigt lättburen unisex-oud med andra o(u)rd.
Prestandamässigt så är det här way beyond average. 14+ timmar, jag satte på den vid 09.00 och när jag la mig strax innan 23.00 så var den fortfarande kvar.
När det kommer till de animaliska noterna och hans omtalade Filth: är den sexig? Ja. Är det något banbrytande? Nej. Jag förväntade mig något vågat och utmanande, men det här var som sagt väldigt lättburet efter att topnoterna lagt sig. Min favorit hittills.
Aaron beskriver doften såhär själv:
Top Notes: Saffron Accord
Middle Notes. Jasmine Sanbac Absolute, Rose Absolute, Chocolate Accord
Base Notes: Thai Oud, Burmese Oud, Musk, Ethical Ambergris, Animal notes and Filth
Violet Delirium is one of the most sexual, dark and brooding fragrance I make. The Chocolate accord combined with Oud and animal notes and makes Violet Delirium addictive. Ware Violet Delirium when you want to Impress.
Violet Delirium drifts as you heat up
Violet Delirium has my imprinting technology incorporated into the core. My imprinting technology means as you heat up the fragrance transfers onto your partner or partners and leaves an impression long after you have left.
Violet Delirium it suitable for Fucking or when you want to feel sensual
Violet Delirium is Not suitable for Vegans Due to the use of Ethical Ambergris
Mvh
Tjabo
Senast ändrad: