• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Abbott & Mosley - Uniquely Crafted Marble Watches

Abbott & Mosley

Breitling
Så, gick inte att ta bort attachtexter, vet ej varför fick errormassage då? Går det inte att ta bort hela tråden då? :)
Vill ju inte komma in hit få folk irriterade direkt ^^
 

F-L-P

Panerai
Detta måste ju nästan räknas som annonsering. Står väl i forumreglerna om jag inte missminner mig.
@Spencer66
Alltså...
Det står inte direkt i reglerna att annonsering inte får ske. Det som finns skrivet är under kontaktpresoner är @Spencer66 listad som "huvudkontakt om du vill annonsera kommersiellt på forumet".

Samtidigt står det under "vem får posta" "Alla som vill! Det finns inga andra krav än ett klockintresse"
Tycker att det skulle behövas ett förtydligande i reglerna vad som gäller.

Personligen tycker jag att nystartade företag kan få skicka någon blänkare att vi har startat.
 

F-L-P

Panerai
Gör man reklam som kommersiell aktör så måste man ha ok från ledningen.

I såfall bör forumreglerna uppdateras. Tycker absolut inte att det framgår av reglerna just nu. kommersiell annonsering känns mer som frågor kring banners etc.
Dessutom ger "vem får posta -Alla som vill! Det finns inga andra krav än ett klockintresse" ett intryck av att alla får posta.
 

F-L-P

Panerai
Därför jag skrev det lite trevande.

Har ju hänt förr att någon har slängt upp något liknande och fått tråden låst.

Jo, vet om att det har hänt, och minns att jag kollade upp det när jag såg den låsta tråden och tyckte inte att jag hittade något stöd för att låsa den.

finns det en regel som säger att företag inte fåt posta så är väl det ok, men jag tycker faktiskt inte att det framgår.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I såfall bör forumreglerna uppdateras. Tycker absolut inte att det framgår av reglerna just nu. kommersiell annonsering känns mer som frågor kring banners etc.
Dessutom ger "vem får posta -Alla som vill! Det finns inga andra krav än ett klockintresse" ett intryck av att alla får posta.

Det bör väl framgå då vi inte tillåter köp och sälj i diskussion.
 

F-L-P

Panerai
Det bör väl framgå då vi inte tillåter köp och sälj i diskussion.

Det enda som står skrivet angående detta är väl "Du kan också köpa, sälja och byta klockor på Klocksnacks köp- & säljavdelning.".
Däremot är reglerna på KoS lite tydligare mot företag.

Säger inte att dessa principer vi har är dåliga, dock är de otydliga.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det enda som står skrivet angående detta är väl "Du kan också köpa, sälja och byta klockor på Klocksnacks köp- & säljavdelning.".
Däremot är reglerna på KoS lite tydligare mot företag.

Säger inte att dessa principer vi har är dåliga, dock är de otydliga.

Man bör nog förstå andemeningen innan man börjar posta... tycker du att vi skall behöva ha allt på pränt eller borde vi kunna lita på att folk kan dra logiska slutsatser?
 

F-L-P

Panerai
Man bör nog förstå andemeningen innan man börjar posta... tycker du att vi skall behöva ha allt på pränt eller borde vi kunna lita på att folk kan dra logiska slutsatser?

Då detta händer relativt ofta så kanske det är värt att förtydliga just mot företag? Vet inte vad företaget i detta fall skrev, hur direkt direkt en säljannons det var.
Som @Denke skrev i någon annan tråd sär någon startat ett företag :
"Grundregel 1A är ju också att man som näringsidkare kontaktar forumägarna och kollar om det är okej att pusha sin produkt. Vederbörande har inte gjort det, så vi stänger detta... [...]"
Skit samma, tycker bara att det är konstigt att det hänvisas av både Admins, forumägare och folk på forumet till en regel som inte finns...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det första inlägget var inte direkt säljande utan mer en presentation om personen i fråga bakom märket, klockan och dess specs och att frågan som ställdes var vad vi tyckte och att man gärna ville ha synpunkter och åsikter. Tycker du @Sjobedan har rätt dålig koll som anser att detta var reklam. Fanns inget i inlägget som var reklam. Fanns ingen information om inköpsställe, priser osv.. Så släng upp informationen igen @Abbott & Mosley men kolla av med forumledningen först, kan inte se att det skulle vara ett direkt problem på något sätt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då detta händer relativt ofta så kanske det är värt att förtydliga just mot företag? Vet inte vad företaget i detta fall skrev, hur direkt direkt en säljannons det var.
Som @Denke skrev i någon annan tråd sär någon startat ett företag :
"Grundregel 1A är ju också att man som näringsidkare kontaktar forumägarna och kollar om det är okej att pusha sin produkt. Vederbörande har inte gjort det, så vi stänger detta... [...]"
Skit samma, tycker bara att det är konstigt att det hänvisas av både Admins, forumägare och folk på forumet till en regel som inte finns...

Vi fattar vad du menar. Men KS vänder sig inte till företag. Det är ett forum som är till för entusiaster och drivs av entusiaster. Att då som kommersiell aktör regga sig enbart för att pusha sina produkter är lite som att fisa på bussen, 99 av 100 vet att det är jättedumt utan att man behöver nämna det specifikt. Man prioriterar helt enkelt inte att sätta upp en skylt där det står "Fis inte i bussen" bara för att resenär nr 100 inte begriper denna sociala kod. ;)

Nu upplever vi inte ärligt talat inte heller att detta är ett gigantiskt problem, det är bara att titta på de kommersiella aktörer som är reggade, de har fattat precis hur det funkar utan extra utbildning. Men visst kan vi uppdatera riktlinjerna för postning om det eskalerar. Kampen fortsätter! :)
 

Sjobedan

Rolex
Det första inlägget var inte direkt säljande utan mer en presentation om personen i fråga bakom märket, klockan och dess specs och att frågan som ställdes var vad vi tyckte och att man gärna ville ha synpunkter och åsikter. Tycker du @Sjobedan har rätt dålig koll som anser att detta var reklam. Fanns inget i inlägget som var reklam. Fanns ingen information om inköpsställe, priser osv.. Så släng upp informationen igen @Abbott & Mosley men kolla av med forumledningen först, kan inte se att det skulle vara ett direkt problem på något sätt.

Just därför skrev jag ''Detta måste ju NÄSTAN räknas som annonsering.'' Då jag var lite osäker. Har ju varit uppe flertalet liknande trådstarter som blivit låsta. Flera utan prisuppgifter och inköpsställe. Och vad som uppfattas som reklam är högst subjektivt.

Han ville visa upp sin produkt (för att väcka ett intresse här på KS för hans klockor), är inte det reklam? Om inte så har jag helt fel uppfattning om vad reklam är. Du får gärna utbilda mig i så fall.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Just därför skrev jag ''Detta måste ju NÄSTAN räknas som annonsering.'' Då jag var lite osäker. Har ju varit uppe flertalet liknande trådstarter som blivit låsta. Flera utan prisuppgifter och inköpsställe. Och vad som uppfattas som reklam är högst subjektivt.

Han ville visa upp sin produkt (för att väcka ett intresse här på KS för hans klockor), är inte det reklam? Om inte så har jag helt fel uppfattning om vad reklam är. Du får gärna utbilda mig i så fall.
Hur ska man kunna få feedback om man inte kan visa en vara?
 

Abbott & Mosley

Breitling
Hej alla,

Var inte menat som reklam över huvudtaget. Jag var ute efter råd och feedback kring produkten då jag jobbat länge med att ta framme denna klocka och framför allt den mycket komplicerade urtavlan i äkta marmor :)

Vill inte skapa ovänner här över huvudtaget :)

Trevlig dag alla klockälskare och nu är det snart helg och dags för lite gott vin :)
 
Topp