Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
149-1299kr/månad beroende på prisklass.Jag vill bara veta vad det kan tänkas kosta i månaden? Kan väl kolla själv men känns enklare om någon annan gör det.
Fyra Garmins i månaden, jo man tackar!Prisexempel. OBS! Endast för den riktigt klockintresserade!
![]()
Jag tolkar det som att det är nya klockor och att de säljs som begagnade om man inte vill fortsätta leasa/köpa loss.Fyra Garmins i månaden, jo man tackar!
Undrar vad som sker med dom begagnade klockorna, eller gå dom vidare till nästa "prenumerant?" Framgår inte riktigt om det är nya klockor man signar upp sig på![]()
Ja, vad skulle de annars göra? Slänga dem..? Snacka om green washing, det där handlar ju bara om pengar, haha.Jag tolkar det som att det är nya klockor och att de säljs som begagnade om man inte vill fortsätta leasa/köpa loss.
![]()
Rädda miljön säljer alltid, "när andra rimliga förklaringar saknas"Ja, vad skulle de annars göra? Slänga dem..? Snacka om green washing, det där handlar ju bara om pengar, haha.![]()
Det ser ju bara ut att vara en avbetalning mer eller mindre. Bindningstiden är 36 månader och priset är klockornas pris genom 36. Det enda som ingår förutom klockorna är batteribyte en gång per år (vilket är lite märkligt då de flesta klockor har minst tre års batteritid) samt trycktest vid behov. Man kan också byta en klocka om året men då förlängs också bindningstiden med 36 månader.149-1299kr/månad beroende på prisklass.
Klockabonnemang
klockabonnemang.se
Fast det är ju inte en prenumerationstjänst, det är bara en räntefri avbetalning och inget annat.Det diskuterades lite i en annan tråd och jag tror faktiskt att det kan tilltala en hel del. Vi rör oss mer och mer mot prenumerationstjänster och i en tid där man till och med kan prenumerera på glasögon (!) så finns det nog en marknad även för klockor och andra modeprodukter.
Den som tecknar denna typ av abonnemang brukar oftast inte vara särskilt insatt eller intresserad av den ekonomiska biten och i många fall inte av själva produktens kvalitet heller utan det viktigaste är att man kan byta produkter ofta så prislappen för att köpa klockorna över disk är nog inte heller något som den tilltänkta målgruppen bryr sig om.
Det finns även liknande tjänster i bl.a. USA för mer exklusiva varumärken men där tror jag att efterfrågan är alldeles för smal i Sverige, till och med i storstäderna, och det är en betydligt större risk för den som erbjuder tjänsten.
Sorry, då var det jag som missuppfattade upplägget.Fast det är ju inte en prenumerationstjänst, det är bara en räntefri avbetalning och inget annat.
"Är det ett hyrupplägg?
Nej, detta är ett framtaget finansieringsprogram från Resurs Bank med rätt att byta ut en klocka genom att sälja tillbaka den till Stjärnurmakarna. Du äger produkterna.
Är det ett leasingupplägg?
Nej, detta är ett framtaget finansieringsprogram från Resurs Bank med rätt att byta ut en klocka genom att sälja tillbaka den till Stjärnurmakarna. Du äger produkterna."
Det är rätt smart att erbjuda batteribyte 1 gång/året även om de flesta klockor inte kräver det. Kostnaden är minimal och du bjuder in kund till butiken som då får en möjlighet att upsella eller erbjuda andra tjänster.Det ser ju bara ut att vara en avbetalning mer eller mindre. Bindningstiden är 36 månader och priset är klockornas pris genom 36. Det enda som ingår förutom klockorna är batteribyte en gång per år (vilket är lite märkligt då de flesta klockor har minst tre års batteritid) samt trycktest vid behov. Man kan också byta en klocka om året men då förlängs också bindningstiden med 36 månader.
"Du kan välja 2-4 klockor eller smycken. En gång per år kan du byta ut en av produkterna. Vår Riksgaranti ingår samt vårt servicepaket ”Bas”. Här följer en mer detaljerad bild:
BATTERIBYTE
Ett batteribyte per klocka och år ingår. Du tar dig till din butik för att nyttja tjänsten. Gäller ej smartwatches samt digitala sportklockor.
TRYCKTEST
För klockor med specifikation 10 ATM eller högre ingår även trycktest samt byte av packningar vid behov i samband med batteribyte.
15% PÅ BAND
Som abonnemangskund har du alltid 15% rabatt på band så länge abonnemanget är aktivt."
Japp, det är det jag också ser. och det känns väldigt oseriöst från en stor spelare som Stjärnurmakarna. De kunde lika gärna marknadsfört det som "köp dina klockor på räntefri avbetalning hos oss" som Elgiganten och alla andra elektronikkedjor.Sorry, då var det jag som missuppfattade upplägget.Tanken är väl dock densamma som flera har varit inne på, att lura in folk i skuldfällan med" billiga" månadsbetalningar.
Precis, hehe. Hur många packningsbyten och trycktest tror du att de kommer att behöva göra på en treårsperiod då? Jag gissar på i princip noll.Det är rätt smart att erbjuda batteribyte 1 gång/året även om de flesta klockor inte kräver det. Kostnaden är minimal och du bjuder in kund till butiken som då får en möjlighet att upsella eller erbjuda andra tjänster.
Men prenumerationstjänst är väl lite missvisande tycker jag, det är ju ett finanseringsupplägg i grund och botten.
men...men, miljöaspekten då? Rädda miljön vill väl alla?Tja... De vill väl ta tillbaka lite av Klarnas vinster på avbetalningsköp. Bättre kickback från Resurs Bank troligen.
Exakt, i praktiken kan de ju bara ta klockan och gå bakom skynket, fylla på kaffekoppen och komma tillbaka ut och säga att de bytt batteri och packning. Kostnad = noll!Precis, hehe. Hur många packningsbyten och trycktest tror du att de kommer att behöva göra på en treårsperiod då? Jag gissar på i princip noll.
men...men, miljöaspekten då? Rädda miljön vill väl alla?![]()