• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Absolut bästa urmakare (Oberoende) i Stockholm området

Joe

Basic
Känner någon en bra urmakare som kan hjälpa till med bra kunskap?
Har ett par gammalt Omega Geneve och Pie pan och en Tissot Seastar som jag skulle vilje gärna sätt i gång utan att vara tvungen att betala mycket mera en själva klockor värdet.

Tack på för hand
;Mvh
J

K-G urmakeri på Folkungagatan 120 har åtminstone tidigare, inte varit där på ett tag, gjort både bra och prisvärda jobb. Han plockade bl.a. ner min Oris BC från -01 till atomer och bytte bl.a. urtavla till ett MYCKET konkurrenskraftigt pris. Dessutom är han både underfundigt rolig och kunnig själva urmakarn :)

ABC med Werner är bra. Massor av delar till det mesta. Auktoriserad på omega exkl coaxial (han ville inte investera i ny utrustning).

Kanske ska testa farfarsklocka nästa gång man behöver lämna in något då. Servade senast hos Nymans, verkar vara rätt stor skillnad på priserna.

Kanske ska testa farfarsklocka nästa gång man behöver lämna in något då. Servade senast hos Nymans, verkar vara rätt stor skillnad på priserna.

Tror jag du gör rätt i. Om det hade varit en modernare klocka så hade jag vänt mig till AD. i Ditt fall är nog farfars klocka rätt val. Tycker att dom har god kommunikation och är lätt anträffbara.

Väcker denna tråd till liv så jag har pajat dagskivan på CWC RN Diver så den behöver åka in på en liten tillhålsoperation. För min egel del så vill jag att urmakaren sitter på plats så klockan inte behöver skickas.

Så, är det fortfarande dessa ställen som är aktuella för Stockholm?

• K-G på Folkungagatan 120
  • Örns på Odenplan
  • ABC
  • Farfarsklocka
  • Klockmäster (Globen & Fältan)

Någon mer som kan nämnas och rekommenderas?

Tillbaka
Topp