• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Accessoar-tråden

Skolläraren

Panerai
Vi har redan två fantastiskt bra trådar om kvalitetsskor/finskor och kläder, men jag känner att jag saknar en tråd för det där lilla extra: slips/fluga, bröstnäsduk, scarf, halsduk, manschettknappar, mössor etc.

Jag skulle vilja ha tips på grenadineslipsar, helst på onlinebutiker då jag inte har möjlighet att lämna Norrbottens trygga vrå den närmsta tiden.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Har några Berg & Berg slipsar, även lite grenadineslipsar från dom. Upplever att det är lite halvsvårt att få till en bra och jämn knut som håller under hela dagen. Men utöver det är det fina slipsar med väldigt trevlig motiv.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Går de upp eller är de svårknutna?
både och, grenadineslipsarna är halvsvåra att knyta men håller sig kvar hela dagen(förutom att du måste rätta till den då och då, men det händer även med en drake's slips). Deras silk slipsar är lättare att knyta men jag upplever att du måste rätta till dom något oftare. Mina Berg & Berg slipsar är dock från förra året, det kanske har blivit bättre nu, det vet jag inte.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Håller med ang Berg & Berg. Har tre eller fyra och alla blir väldigt små i knuten. Dock är dem annars i rätt bra kvalité i både mtrl och tillverkning. Iaf för priset.
 

Jimpa

Panerai
Bilder gott folk! Vet inte vad "grenadine" är? Här är lite hopplock från min garderob iaf 
DSC_0005.JPG
DSC_0007.JPG
DSC_0008.JPG
 

Bilagor

  • DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    133.4 KB · Visningar: 103

Miami

Rolex
2-Faktor
Har slipsar från Charles thyrwitt som jag gillar
Favoriten är från Hermes

Ang bröstnäsduk så varvar jag ofta men älskar rubinaccis motiv
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Håller själv Oscar Jacobson högt. Annars går TM Lewin, Vineyard Vines och Brooks Brothers varma hos mig. Samtliga är rimliga i pris och lätta att få till bra knut.
 

Helvetia

Cartier
Bär typ aldrig slips, så ta allt vad jag säger med en nypa salt, men kolla Sam Hober. Skaffade en grenadine för de tillfällen då jag måste ha slips via dom då jag är lång och får ynkliga knutar med vanlig längd. Dom görs efter din beställning och du kan styra en hel del detaljer. Definitivt bra kvalitet.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
I slipsväg använder jag främst Rubinacci, Saman Amel, Altea och Drakes. Absolut bäst av de tycker jag att Rubinacci är. Knuten och längden är perfekt i mina ögon. Favoritmaterialet är råsiden.

De få gånger jag inte använder en enkel vit näsduk använder jag oftast Rubinacci. Storleken och motivet är grymt. Det är enkelt att själv välja vilka färger man vill plocka upp i näsduken.
image.jpeg
 
I slipsväg använder jag främst Rubinacci, Saman Amel, Altea och Drakes. Absolut bäst av de tycker jag att Rubinacci är. Knuten och längden är perfekt i mina ögon. Favoritmaterialet är råsiden.

De få gånger jag inte använder en enkel vit näsduk använder jag oftast Rubinacci. Storleken och motivet är grymt. Det är enkelt att själv välja vilka färger man vill plocka upp i näsduken.
image.jpeg
De är verkligen grymma men kostar tyvärr där efter :(
 
Topp