• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AD billigare än gråhandel!

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Att det i regel finns stora fördelar med att handla av Ad jämfört med gråhandel är vida känt på forumet. Man får en bättre service, och det är alltid en upplevelse att knata in och köpa klockan över disk. Förkortning av länkar och samt garantiärenden är sällan heller ett problem. Enda vinningen med att handla grått brukar vara priset. Men är det alltid bättre?

Surfade runt lite och kollade efter en semesterbeater. När följande inträffade, kolla priset!

image.jpg
image.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Sedär! Lönar sig att kolla runt lite.
Ad får kanske svårt att motivera sina priser när det finns uppstickare på nätet.
Köper givetvis hellre från en ad så detta gillar vi. :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Uret.se har inte ens den där i lager så man vet aldrig hur länge man får vänta. Något man ska komma ihåg med gråhandlare som uret.se är att har de inte klockorna i lager så kan det ta väldigt lång tid innan den kommer. Bättre att pruta hos en AD så är det inte omöjligt att få åtminstonde nästa samma pris som hos uret.se
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Konkurrens är alltid på sikt till godo för konsument. Skönt om AD's förekommer, istället för förekommas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Clocksauce

Cartier
Om man är beredd att söka sig bortom tryggheten av svenska sidor så finns det riktigt stora gråhandlare som t ex jomashop,authenticwatches, osv som ibland har blowout sales med riktiga rabatter på mindre populära märken. Rabatten från uret.se är ju skrattretande i jämförelse.

Denna klocka kunde du t ex köpa 66% off förra veckan då dom hade en blowoutsale på just victorinox. Fina marginaler även om man åker på tull... Jag väntar själv på paket då jag köpte en Federique constant Manefacture från jomashop köpt genom ebay. Circa 10 000Kr lägre än Krons ur, då inklusive tull.

Paketöppning om en vecka eller två ; )
 

Clocksauce

Cartier
OBS: Gör en dubbelpost då jag råkade trycka på svara innan inlägget var klart och man har ju endast tio minuter på sig att redigera...

Om man är beredd att söka sig bortom tryggheten av svenska sidor så finns det riktigt stora gråhandlare som t ex jomashop,authenticwatches, osv som ibland har blowout sales med sjuka rabatter.

hublot-watch-365-cm-1110-lr-3.jpg

Denna går för t ex för 6000 dollar på jomashop, Listpris 11500 dollar...

Rabatten från uret.se är ju skrattretande i jämförelse. Jag misstänker att skillnaden ligger i att de riktigt stora aktörerna har mycket i lager och så pass stor omsättning att dom klarar sig med mycket mindre marginaler.

Victorinoxen som TS länkade till fanns t ex att köpa för 60% off förra veckan då dom hade en sale på victorinox. Fina marginaler även om man åker på tull...

Dock man ska läsa noga vad det är för garanti som ingår, då det är inte alls säkert att man får ifyllda cert som t ex uret.se erbjuder. Men om vi tar hubloten som exempel så skulle jag personligen inte bry mig... ETA-urverk kan ju vilken urmakare som helst peta i och har man sparat 5500 dollar så kan man ju nog kosta på sig en service med gott samvete om något mot förmodan skulle krångla. Vill man inte detta så ingår ju alltid deras egna garanti som oftast gäller minst lika länge som tillverkarens.

Gällande min Federique Constant så hoppas jag verkligen att det ska gå smidigt men jag är lite nervös eftersom den är bestyckad med ett inhouseurverk.

Förmodligen så kommer väl en paketöppningstråd och, ett garantiärende senare, en post där jag varnar för allt förutom ADs...
 
Topp