• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AD eller seriösare butiker i NYC

gronvit

Silver
2-Faktor
Hej,

Jag ska till NY i april och går som många andra här med ständigt öppet sinne för en ny klocka (kan såklart vara beg. också).
Jag skulle alltså vilja ha tips på bra AD eller klockbutiker i New York (kommer bara vara där en vecka och tyvärr inte hinna med några bil eller tågstrapatser).

Det finns flera trådar om detta här på KS men vissa har några år på nacken och andra har fastnat vid huruvida besökaren avser att betala moms eller inte samt om det i så fall är prisvärt att handla i NY eller inte. Jag avser att följa lagen och är fullt medveten om vilka momsregler som gäller både för lyxvaror i NYC och för införsel i Sverige. Om det är prisvärt jämfört med i Sverige är ju alltid intressant men inte direkt avgörande, alltid trevligt att besöka bra butiker oavsett om det leder till affär eller inte. Dock kan det vara kul att veta vilka märken som generellt ligger bättre till i US. En ny Rolex känns ju t.ex. onödigt.

Dock har sökandet i gamla trådar gett mig en del, tex har Hodinkee en karta till butiker i centrala NY vilket är klockrent samt lite annat.

Ni som har erfarenheter, dela gärna med er!

Ha det.

Tillbaka
Topp