• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Adapter" för vanliga band/länkar Omega Dynamic?

Måberg

Panerai
Hej!
Har en Omega Dynamic som ju har ett ganska okonventionellt sätt att fästa bandet under ett "skruvlock". Har sett att vissa Dynamic dock verkar ha ett fäste som tar vanliga springbars, är det någon här som har ett sådant över eller vet vad Omegas egna ref/artikelnummer på denna del är så man kan leta upp på nätet?
 

Måberg

Panerai
Fortfarande inte lärt mig citera flera i samma inlägg.. :D

@rogart-63 haha så är det ju alltid! Får helt enkelt hålla utkik tills en dyker upp :)

@Martin Lovasz Jag har originallänk men den är för kort mig, tror den är typ 17cm eller nåt. Verkar vara största längden de finns som av det jag lyckats läsa på ebay och andra sidor som säljer sådana. Skulle behöva typ 18,5 cm :(
 

rogart-63

Patek
Kanske har man helt enkelt tillverkat en egen hållare av en sån som är till länkarna? Vad är det för nuffror på länken? Kanske går att hitta ett par extra länkbitar? Såg en original länk på Ebay. Annars finns det gott om fake modeller.
 

Måberg

Panerai
Många bra tips, tackar! :) Får hem och läsa på lite till men det som känns "bäst" är som Martin skrev att kolla på nån sån förlängnings-clasp eller Rogarts förslag att höra med urdelar.se :)
 

Calle med C

Panerai
Vill du ha äkta grejer och inte generiskt så skulle du kunna kika på urdelar.se. Missminner jag mig inte hade dom minst en eller två liknande. Det kan ju i och för sig ha varit enbart för själv originallänken, som ingår. In och kika!

Tror jag har en liggandes i lådan, ska kolla närmare på det. Känner jag för att släppa den kan du få första tjing på den!
 

Calle med C

Panerai
Ska mig veterligen vara originalänken jag har, men kanske borde gå att kombinera två länkar och göra en lång? :)

Hojta gärna i så fall @Calle med C :)

Självklart, det gör jag! Jag har dock inte hunnit kika än.

Vill du prova något annat kan du prova att köpa ett NOS eller slitet gammalt Corfam-band som dom också kom på.

Vill du inte lägga mycket pengar så kan du hitta nyproducerade t ex. här: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Mens-...hash=item2a3af8d5ed:m:mGD2N2bYoiPiSz0N7P-PQKg
 

Måberg

Panerai
Självklart, det gör jag! Jag har dock inte hunnit kika än.

Vill du prova något annat kan du prova att köpa ett NOS eller slitet gammalt Corfam-band som dom också kom på.

Vill du inte lägga mycket pengar så kan du hitta nyproducerade t ex. här: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Mens-...hash=item2a3af8d5ed:m:mGD2N2bYoiPiSz0N7P-PQKg
Topp :)
Skaffat ett vitt (som säljaren påstod var NOS omega) läder samt ett svart tredjeparts. Tycker läder är snyggt generellt men på denna klockan vettefasen alltså, åtminstone inte den designen på läder :D
 

Calle med C

Panerai
Topp :)
Skaffat ett vitt (som säljaren påstod var NOS omega) läder samt ett svart tredjeparts. Tycker läder är snyggt generellt men på denna klockan vettefasen alltså, åtminstone inte den designen på läder :D

Tror originalen är gjorda av något syntetiskt och inte läder! Jag köpte två stycken från handlaren jag länkade. Det bruna och det ljusbruna. Har dock inte provat dom än. Annars tycker jag klockan är rätt cool på liknande, speciellt originalbanden, Corfam, men föredrar länken. :)
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Hej!
Har en Omega Dynamic som ju har ett ganska okonventionellt sätt att fästa bandet under ett "skruvlock". Har sett att vissa Dynamic dock verkar ha ett fäste som tar vanliga springbars, är det någon här som har ett sådant över eller vet vad Omegas egna ref/artikelnummer på denna del är så man kan leta upp på nätet?
Fick du tag i en sådan adapter för band? Annars tror jag att jag har en liggandes?
 

Calle med C

Panerai
Jag hittade min. Det är dock bara en sorts "adapter" som möjliggör att du får fasta bandstift. Således kan du inte använda egna.

Är dock inte säker på att jag vill sälja den, så håller tummarna att personen några poster över säljer sin till dig! :)
 
Topp