• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Administratör över egenstartad tråd

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag skulle tycka det vore bra med en möjlighet att vara admin i trådar man själv startat. Då kan trådstartaren själv se till att alla deltagare i tråden håller sig till ämnet eller följer de önskemål som satts i trådstaren. Mindre trollande eller tramspostande och övrig admin avlastas.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle tycka det vore bra med en möjlighet att vara admin i trådar man själv startat. Då kan trådstartaren själv se till att alla deltagare i tråden håller sig till ämnet eller följer de önskemål som satts i trådstaren. Mindre trollande eller tramspostande och övrig admin avlastas.

fin tanke men det skulle innebära att vi inte har kontroll över trådar då TS skulle kunna ändra första posten i sina trådar.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
På ett sätt är det en väldigt bra tanke men det riskerar också att TS börjar ta bort svar som han inte vill ha men som kanske är "rätt" svar.
Med tanke på hur många trådar som fylls med sådant som inte skulle avhandlas i tänkta tråd, är det en risk jag tycker är värd att ta. Att trådar har många sidor eller besök/kommentarer bör inte vara ett mål i sig tycker jag. Dessutom tycker jag inte "möjligheten" ska jämställas med att alla automatiskt blir administratör över alla trådar en startar.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Nej och det behövs egentligen inte heller. Forumets ledning styr. Punkt. Men man kan göra det på andra sätt än att svara "öh, du fattar inte!" när inlägg tas bort exempelvis. Transparens liksom.
Det håller jag med om. Tror dock att det finns en viss mängd tålamod som tillslut tar slut.
Är till uteslutande del alltid samma personer som hamnar i dispyt.
 

Herr Gås

Banned
Nej och det behövs egentligen inte heller. Forumets ledning styr. Punkt. Men man kan göra det på andra sätt än att svara "öh, du fattar inte!" när inlägg tas bort exempelvis. Transparens liksom.

Det håller jag med om. Tror dock att det finns en viss mängd tålamod som tillslut tar slut.
Är till uteslutande del alltid samma personer som hamnar i dispyt.
Ni har båda rätt. Tyvärr är det tydligt att tålamodet är sämre i vissa specifika trådar än övriga forumet.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Och om detta varit en tråd jag startat, där jag önskar att det ska diskuteras titanlänkar, hade jag kunnat tillrättavisa er för att ni börjar diskutera personliga åsikter som inte rör just titanlänkar. Ett lysande exempel på hur någon kapar tråden med en inflikning, och sedan får flertalet att under flera inlägg byta topic för tråden.
Och man kan ju som sagt redan både ändra rubrik och innehåll i sina skapade trådar, det var inte vad jag efterfrågade.
Men om svaret bara är nej tänker jag inte insistera. Tror bara att det skulle kunna bringa lite mer ordning och avlasta admin i många lägen.
 
Topp