• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Administration vid service utanför EU

Hej - funderar på att skicka min Omega Marine Chronometer till England för genomgång. Ni som skickat klockor utanför EU för service - hur funkar det i praktiken?
Frakt skall köpas - försäkring också, men skall det skickas med tullhandlingar där det på något sätt beskrivs att klockan skall ha service och gå i retur (så att den inte beläggs med tullkostnader i mottagarlandet). Och hur funkar det när klockan kommer tillbaka - tull o moms på servicen, men inte på klockan i sig självt.
Finns säkert flera som gjort detta tidigare

Hej - funderar på att skicka min Omega Marine Chronometer till England för genomgång. Ni som skickat klockor utanför EU för service - hur funkar det i praktiken?
Frakt skall köpas - försäkring också, men skall det skickas med tullhandlingar där det på något sätt beskrivs att klockan skall ha service och gå i retur (så att den inte beläggs med tullkostnader i mottagarlandet). Och hur funkar det när klockan kommer tillbaka - tull o moms på servicen, men inte på klockan i sig självt.
Finns säkert flera som gjort detta tidigare
Du flyger val sapass billigt till GB att det kan kanske vara ett alternativ? Tror jag betalade under 500kr ToR med Ryanair for nagot ar sedan
Om det fungerar i praktiken just nu med coronarstriktioner ar val en annan femma

Tillbaka
Topp