• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Samarbete AERA

Snygga, verkar gedigna o genomtänkta, väl presenterade, kul med 904 stål, sist men inte minst, kostar ej huggorm, jag gillar större klockor, en del kommer väl ha åsikter här, fixa gärna ngn samlingsdiscount om möjligt, jag beställer gärna en pilot (clean, toolig tavla o inget datum 😊) , kul med xtra strap

Jag känner mig alldeles för novis och oerfaren för att komma med något vettigt utlåtande men jag gillar dykaren. Lagom rå och avskald med lite igenkänning från andra märken. Jag gillar avsaknaden av kronskydd och även visarna. Tumme upp.

Trevlig design, som faktiskt framstår som någorlunda egen - även om det skriker mikro om den. Vilket jag inte vet om det är bra eller inte.

• Clean tavla
  • Snygg lume
  • Curved end gummi

• ingen länk
  • mocka på dykare?
  • 1400€ är rätt så saftigt
Tillägg!
Lume på kronan är, kul?
Ingen running indicator
Ljusblå detaljer vettefan

Trevlig design, som faktiskt framstår som någorlunda egen - även om det skriker mikro om den. Vilket jag inte vet om det är bra eller inte.

• Clean tavla
  • Snygg lume
  • Curved end gummi

• ingen länk
  • mocka på dykare?
  • 1400€ är rätt så saftigt
Tillägg!
Lume på kronan är, kul?
Ingen running indicator
Ljusblå detaljer vettefan
Men de verkar vara lite mer genomtänkta o påkostade än många andra släpp, men här kommer man ju in på Oris / Longines nedre priser, o de har mkt bra dinkor runt dessa priser

Verkar vara en rätt trevlig klocka om man tittar på specen. Men är det bara jag eller är det svårt att utläsa storleken på klockorn?

Men som en föregående skribent skrev, jag hade kunnat tänka mig att köpa en om en det blev tal om ett gruppköp!

Verkar vara en rätt trevlig klocka om man tittar på specen. Men är det bara jag eller är det svårt att utläsa storleken på klockorn?

Men som en föregående skribent skrev, jag hade kunnat tänka mig att köpa en om en det blev tal om ett gruppköp!
Får scrolla lite, så ser du dimensionerna

Men de verkar vara lite mer genomtänkta o påkostade än många andra släpp, men här kommer man ju in på Oris / Longines nedre priser, o de har mkt bra dinkor runt dessa priser
Absolut påkostad och genomtänkt, även om ett par grejer saknas för att det ska ticka för mig.

Precis. Finns etablerat för de slantarna, framför allt beggat

Saftig prislapp i förhållande till spec; “Its tolerance is between +/- 12 and +/- 30 seconds a day” = Basverk. Synd att de inte har koll på ISO6425 också.

Får däremot säga att det är de snyggaste ”svenska” klockorna jag sett hittills. Rätt coolt med integrerad rehault men man undrar ju hur det påverkar stöttåligheten.

Saftig prislapp i förhållande till spec; “Its tolerance is between +/- 12 and +/- 30 seconds a day” = Basverk. Synd att de inte har koll på ISO6425 också.

Får däremot säga att det är de snyggaste ”svenska” klockorna jag sett hittills. Rätt coolt med integrerad rehault men man undrar ju hur det påverkar stöttåligheten.
Svenska?

Exakt mina tankar. För ett nytt och okänt mikromärke utan särskilt imponerande specs ligger de alldeles för högt i pris. Utöver ovan nämnda tillverkare konkurrerar de även med superba klockor som Sinn 104 m fl.

Jag var på Krons i PK huset igår och klämde på en del roliga klockor, bland annat fick jag känna på Aera som för mig var helt okänt.
Jag blev väldigt förtjust i deras Pilot modell, tavlans utformning var riktigt bra :)

Tillbaka
Topp