• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Affärer med kontanter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är du orolig för att någon frågar om pengarna kan du ju lika gärna skicka någon som köper klockorna hos AD med kort som du sedan betalar med dina sedlar...:rolleyes:

Jag förstår egentligen att det kan bli lite jobbigt för säljaren att ta emot en hel del kontanter men däremot om säljaren redovisa och visa att de har sålt klockan och vill sätta in kontanterna på banken så brukar det gå ganska smidigt!

Jag förstår egentligen att det kan bli lite jobbigt för säljaren att ta emot en hel del kontanter men däremot om säljaren redovisa och visa att de har sålt klockan och vill sätta in kontanterna på banken så brukar det gå ganska smidigt!

Ursäkta men vad är AD för något?

AD = auktoriserad återförsäljare.

Du kan gå in och köpa en klocka för 500 k i kontanter om DU kan förklara var pengarna kommer ifrån. Driver du företag utomlands borde ju pengarna gå att förklara rätt enkelt.

Exakt och så enkelt är det i självaverket då man kanske har sparat på olika sätt och kan inte redovisa korrekt vart vartenda krona är ifrån.
( En gång försökte jag lägga in 60k och dem spärrade kontot och behöll pengarna då jag inte kunde redovisa! )
Frågan är varför du inte har lärt dig av ditt/dina tidigare misstag
Vad har Krons för policy kring detta?

Om du är intresserad av vilka, så är det bara en fråga bort när du svänger förbi en AD i sthlm. Jag har vänt mig till några stora och kommit bra överens med en affär utan problem. Men vad vet jag, allt kanske handlar om relationer också?
Tror du att dem skulle bli mer intresserad om man säger att dem kommer bli en hel del affärer alltså kanske 2-3 gånger i månaden eller blir det tvärtom och tappa intresset helt?

Ska vi bestämma att vi lämnar det här.
Kommer bli en tråd som spårar ur.

@Merre ta kontakt med en butik och hör dig för.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp