• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aftermarket deployant

Oskar

Omega
Tjena! Har en ny klocka på ingående till vilken jag söker en aftermarket deployant.

Jag har faktiskt aldrig haft deployant på läder men tror typen där den långa änden hamnar på insidan känns bäst

Tex såhär:
7_733_7675_4154_Folding_Clasp.jpg


Vad kallas den typen och finns det förslag på var jag kan köpa?

Tack på förhand

Ps. Har små handleder (16,3 cm) som kanske påverkar vad som är vettigt
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har köpt ett par på eBay någon gång, både sk butterfly och sådana med lång ände åt ena hållet. Testa att googla "deployment clasp".
 

Oskar

Omega
Förlåt om jag var otydlig,

men det jag menar var om det fanns ett speciellt namn för typen där den långa biten går på insidan till skillnad från på utsidan (som verkar vanligast på aftermarket varianterna). Ett namn som verkar träffa rätt är "omega style", men måste ju finnas något mer generiskt än så? :)

Den andra frågan var om någon hade tips på en specifik modell - dvs om någon har någon bättre erfarenhet av en deployant av denna typ som de gillade.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Om du kan tänka dig butterfly-varianten, vilken du förvisso inte frågade efter i första hand, så finns den till bra pris och kvalitet hos Steinhart. Jag har läst att den variant du efterfrågar är dels bullig att bära trots det tunna armbandet som krävs, dels inte är vidare funkis om du inte köper ett Omega original. Och det är rätt dyrt...
 
Topp