• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aftermarketlänk på original Rolex?

Rivalen

Rolex
Är det bara jag som blir förvånad när Becker Time gör så? Om en privatperson säljer med aftermarketlänk, men en som kallar sig nätets största säljare av beg Rolex - 18000 affärer på ebay. Jag tycker de sänker sin image och jag tappar lusten att handla även om jag inte vill ha länk.. Det är ju deklarerat aftermarket och non original, men ändå.

Vad säger ni? Skall säljarna inte upprätthålla originalkrav på sina grejer rakt igenom.

http://www.ebay.ca/itm/Mens-Rolex-G...204598863?pt=Wristwatches&hash=item20e073304f

Nåt helt annat - det ligger en Comex för EUR 23k på tyska ebay - vet inte vad jag skall tro. Nån som har lust att kommentera? Inte för att jag är spekulant, men man kanske kan lära sig nåt?

http://www.ebay.de/itm/ROLEX-COMEX-...soires_Uhren_Armbanduhren&hash=item5afce17c9a

Det var morgonsvepet...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det bara jag som blir förvånad när Becker Time gör så? Om en privatperson säljer med aftermarketlänk, men en som kallar sig nätets största säljare av beg Rolex - 18000 affärer på ebay. Jag tycker de sänker sin image och jag tappar lusten att handla även om jag inte vill ha länk.. Det är ju deklarerat aftermarket och non original, men ändå.

Vad säger ni? Skall säljarna inte upprätthålla originalkrav på sina grejer rakt igenom.

http://www.ebay.ca/itm/Mens-Rolex-G...204598863?pt=Wristwatches&hash=item20e073304f

Nåt helt annat - det ligger en Comex för EUR 23k på tyska ebay - vet inte vad jag skall tro. Nån som har lust att kommentera? Inte för att jag är spekulant, men man kanske kan lära sig nåt?

http://www.ebay.de/itm/ROLEX-COMEX-...soires_Uhren_Armbanduhren&hash=item5afce17c9a

Det var morgonsvepet...



Hmm...kan nog hålla med dig, räddar sig väl lite med att ändå gå ut med att det är aftermarket och inge annat. Sen att han blandar äkta med annat krafs känns så där kan jag personligen tycka.

Vad det gäller Comex uret så håller jag med om att ett expert utlåtande skulle vara trevligt. Vet bara att det brukar vara annan bakboett på comex klockorna, fast den stora skillnaden är väl Comex loggan på tavlan.
 

jabla

Sarlacc
Dåligt att inte visa en bild på spännet, som det är nu framgår det inte av bilderna att armbandet är aftermarket.
 

Johan M

Cartier
Det ok tycker jag men det borde vara ännu tydligare att det inte är original.

Det verkar som om en del tycker att det är mindre ok att köra en icke originallänk än ett icke originalband, varför?
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Nåt helt annat - det ligger en Comex för EUR 23k på tyska ebay - vet inte vad jag skall tro. Nån som har lust att kommentera? Inte för att jag är spekulant, men man kanske kan lära sig nåt?

http://www.ebay.de/itm/ROLEX-COMEX-...soires_Uhren_Armbanduhren&hash=item5afce17c9a

En Comex från 1977 ska normalt sett inte ha ref. 5513/0. Om det inte finns papper som styrker att klockan levererades till Comex är det inget att ens börja fundera på, särskilt inte som det finns många piratkopierade/modifierade boetter med HEV. Urtavla utan COMEX-logga (vilket visserligen kan vara korrekt för vissa batchar) och utbytt boettlock är sånt som drar ner värdet ytterligare.
 

Whedda

Rolex
Det ok tycker jag men det borde vara ännu tydligare att det inte är original.

Det verkar som om en del tycker att det är mindre ok att köra en icke originallänk än ett icke originalband, varför?

För att aftermarketlänkar kopierar en unik design som t ex Rolex bidragit med som President/Oyster. Ett Läderband är ju inte karaktäristiskt från Rolex om man bortser från t ex viklås eller spänne.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

DrDre

Patek
Det spelar mig ingen större roll. Det klart att en originallänk är roligare, men så länge man upplyser säljaren om hur det ligger till och priset är anpassat till after market länken, så ser jag inget direkt problem.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det ok tycker jag men det borde vara ännu tydligare att det inte är original.

Det verkar som om en del tycker att det är mindre ok att köra en icke originallänk än ett icke originalband, varför?

Han skriver ju att länken är från annan tillverkare. Sen att det bara är fyra bilder på en klocka som ligger ute för mer än $6k är ju en separat diskussion!
 

Johan M

Cartier
För att aftermarketlänkar kopierar en unik design som t ex Rolex bidragit med som President/Oyster. Ett Läderband är ju inte karaktäristiskt från Rolex om man bortser från t ex viklås eller spänne.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ja är det en kopierad design så men jag tänkte mer rent generellt, dvs även andra typer av utförande där det inte går att misstas för en originallänk. Jag var för otydlig.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jo jag läste det men jag tycker att det kunde varit tydligare ändå.

Tycker du? Där han beskriver klockan skriver han att länken inte är Rolex utan något annat och berättar lite om den.

Vet inte vad jag själv skulle gjort annorlunda förutom fler och bättre bilder, men det är ju som sagt en helt annan diskussion.
 

Rivalen

Rolex
Jo han är tydlig i texten, men är det vanligt att man presenterar bilder på en USD 6k klocka med kopielänk? Har man ingen länk så är väl ett läderband mer uppriktigt och korrekt tycker jag. men jag kanske gör för stor sak av det.
 

Whedda

Rolex
Jo han är tydlig i texten, men är det vanligt att man presenterar bilder på en USD 6k klocka med kopielänk? Har man ingen länk så är väl ett läderband mer uppriktigt och korrekt tycker jag. men jag kanske gör för stor sak av det.

Kopielänk?? Trodde det var en hommage... ;)

Skämt å sido så tycker jag folk får göra som de vill så länge de inte använder varumärket Rolex. Inget för mig eller något jag stödjer men fortfarande solid 18k och mer eller mindre värt guldvärdet. En ny rolexlänk i 18k ligger ju på Dubbelt så mycket som huvudet så jag förstår att det kan finnas en efterfrågan.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

UNO

Panerai
Rolex gamla länkar är ju riktig skit så aftermarketmarknaden snyltar ju inte direkt på varumärket.
Hade varit ngt annat med senaste länken och framförallt nya låset.
 
Topp