• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aftonbladet om klockor och korruption

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Artikeln får det att låta som att bara korrupterade människor och sådana som vill vara tuffa/above all köper fina klockor....
 

Leif

Cartier
Lever de verkligen på de korruptaste människorna? Ok att massa gangsters och biff-kriminella köper exklusiva klockor men jag ser inte ett problem här faktiskt.
Artikeln tar inte upp att dessa kriminella även konsumerar mjölk, mat, kläder m.m och köper andra lyx produkter som bilar. Inga Aftonbladet artiklar om hur hemskt det är.
 
Lever de verkligen på de korruptaste människorna? Ok att massa gangsters och biff-kriminella köper exklusiva klockor men jag ser inte ett problem här faktiskt.
Artikeln tar inte upp att dessa kriminella även konsumerar mjölk, mat, kläder m.m och köper andra lyx produkter som bilar. Inga Aftonbladet artiklar om hur hemskt det är.
Nästan exakt vad jag tänkte skriva faktiskt:)
För även om nu någon valfri korrupt människa råkar köpa en dyr version av något märke så är det oftast en fis i rymden av den totala massan av vad dom säljer. Ytterst få företag som lever eller kan ens överleva på deras dyraste produkter.
Bra exempel är en musikaffär, dom lever på sakerna runtom och billiga startpaket, deras dyra instrument säljer på tok för sällan att butiken ska klara sig
 

Hugii

Audemars
Hur vet man att det är Putins klockor och inte gåvor till staten. Som president har han rätt att "rasta" de. Finns väl viktigare saker att skriva om, tex alla svenska företag som gett mutor. :)
 

Jey

Cartier
Artikeln är ju bara mer eller mindre om att diktatorerna inte har ekonomi för att kunna bära dessa klockor.

Undra vad som hänt och vilket skriveri det blivit om en svensk politiker burit en Patek eller Rolex :bag:
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Artikeln är ju bara mer eller mindre om att diktatorerna inte har ekonomi för att kunna bära dessa klockor.

Undra vad som hänt och vilket skriveri det blivit om en svensk politiker burit en Patek eller Rolex :bag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...feldt-vill-inte-diskutera-politikers-lyxvanor

Reinfeldts Longines nämns i denna.

Alla kommer väl även ihåg alla artiklar när det troddes att Löfven hade en PP https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/9mXJPq/det-kostade-lofvens-klocka--egentligen
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Artikeln är ju bara mer eller mindre om att diktatorerna inte har ekonomi för att kunna bära dessa klockor.

Undra vad som hänt och vilket skriveri det blivit om en svensk politiker burit en Patek eller Rolex :bag:
du minns väl vilket liv det blev när pöbeln hetsade om löfvens "patek"

när det visade sig att den var värd 300 spänn blev det knäpptyst
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Artikeln är ju bara mer eller mindre om att diktatorerna inte har ekonomi för att kunna bära dessa klockor.

Undra vad som hänt och vilket skriveri det blivit om en svensk politiker burit en Patek eller Rolex :bag:

I Sverige handlar debatten, (föga förvånande), mer om skam. När Mona hamnade på kort med en LV-väska rasade Sverige i moralpanik.

Som redan påpekats ovan så blev det repris med Löfvens klocka. Man skulle landa mjukast i följande partitillhörighets-ordning. M, KD, L, C, SD, S, MP och avslutningsvis V där man nog skulle bli transporterad till Gulag för brott mot partikoden. OBS, skämt!
 

Jey

Cartier
du minns väl vilket liv det blev när pöbeln hetsade om löfvens "patek"

när det visade sig att den var värd 300 spänn blev det knäpptyst

Jo tanken slog mig precis angående "skandalen" med pateken :banghead: pinsamt.
Angående Monas LV väska så bör hon ha råd med en sådan eller 10, jantelagen ........
.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Jo tanken slog mig precis angående "skandalen" med pateken :banghead: pinsamt.
Angående Monas LV väska så bör hon ha råd med en sådan eller 10, jantelagen ........
.
Känns som en del människor hetsar upp sig för småsaker som egentligen inte spelar nån som helst roll

Har en politiker i Sverige en fin klocka så har han/hon förmodligen betalt den själv
 
  • Like
Reactions: Jey

M.B.

Cartier
Vänta nu, är det verkligen en professionellt artikel eller har dom bara kopierat min arbetslös grannes facebookpost? :banghead:
 
Topp