• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Agfa Isolette III - analog mellanformatskamera 6x6 120-film

blackcoffee

Silver
2-Faktor
Pris
700
Returpolicy
Ja, öppet köp i en rimlig tid efter att du tagit emot den. Är det något fel jag inte beskrivet står jag för returen, om du bara ångrat dig står du för frakten åt båda håll.
Bilder Skickat
  1. Ja
Annons tillbakadragen här - försäljningen flyttad till Tradera. :)



Efter lite grävande i skåpen har jag insett att den här kameran nog aldrig kommer användas mer av mig. Köpte den för tre-fyra år sedan och körde genom ett par rullar och då funkade den fint. Slutare, bländare, mätsökare och bälg verkar fina vad jag kan se, men med saker i den här åldersklassen ger jag inga garantier mer än att jag själv inte ser några fel - men jag erbjuder gärna öppet köp om du är missnöjd när du får den.

Slutaren kanske är något långsam, när jag ställer in den på en sekund verkar den vara öppen i 1,5 eller 2 sekunder, och när jag ställer in den på en halvsekund är den nog öppen nästan en hel sekund. Kortare tider har jag svårt att bedöma - men film är ju flexibel på exponeringen. :)

Objektivet är ett Agfa Solinar 1:3.5 / 75. Ett motljusskydd medföljer också, verkar vara original.

PXL_20230926_071626904.jpg


Mer info om modellen kan hittas här:


Prisidé: 700 kr. Är jag helt fel ute, sätt ett PM.
 
Senast ändrad:
Topp