• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aicher CB på Chrono24

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Jag har hittat en Tag Heuer jag vill slå till på genom Chrono24.

Säljaren heter Aicher CB och hittar inte något direkt på Google.

Någon som vet om
De
är pålitliga?

Kolla hemsidan också www.aicherwatches.com

Fråga 2: Hur går köp via C24 till egentligen?

Vill slå till direkt så jätteschysst om jag får snabba svar!
 

hollow123

Rolex
Precis köpt via Chrono24 trusted checkout.
Du betalar till Chrono24 via banköverföring, när de fått in betalningen på sitt konto säger de till Aicherwatches och de skickar i sin tur klockan. Skulle det vara några problem vänder du dig till Chrono24 direkt.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för info. Men läste nånstans att banköverföring är det sämsta man kan göra? Varför är det så?

Hur vet jag att klockan jag får är Kosher?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Bilderna kan ju varit tagna nån annanstans... Vill mest ha omdöme på säljaren.

Men här kommer en bild i alla fall.

Samt hur funkar det att köpa? Hittar typ "köpeförfrågan". Sen då?
 

Bilagor

  • 3461993b_xxl.jpg
    3461993b_xxl.jpg
    125.2 KB · Visningar: 172

hollow123

Rolex
Tack för info. Men läste nånstans att banköverföring är det sämsta man kan göra? Varför är det så?

Hur vet jag att klockan jag får är Kosher?
Att göra banköverföringen direkt till en handlare hade jag inte gjort. Nu görs ju betalningen till Chrono24 som håller i pengarna någon dag efter leverans gjort som säkerhet för dig ifall du har några klagomål (rätta mig här om jag har fel)
Tips är att när du fått klockan kontakta närmaste AD om du känner dig osäker, be dem göra en äkthetskontroll.
Regga dig på C24, sedan köpeförfrågan och följ stegen. Går inte att misslyckas, köparen svarar med en offert/kostnadsförslag
 

rogart-63

Patek
Får man fråga vilken säljare som blåste dig så man vet vad man skall undvika. Jag handlar en del på C24.
Han heter Antimo Rodi . Är en privat säljare . Tror inte han har nåt ute nu? Jag betalade honom via banköverföring och sen strula han och sa att det inte kommit in . Sen skicka han en ful fakeklocka istället . Men är polisanmäld . Och anmäld till Chrono24 som scam .
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej igen. Har nu fått offert. Står "totalpris **** euro". Hur vet jag om det är ex eller ink moms?
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Han heter Antimo Rodi . Är en privat säljare . Tror inte han har nåt ute nu? Jag betalade honom via banköverföring och sen strula han och sa att det inte kommit in . Sen skicka han en ful fakeklocka istället . Men är polisanmäld . Och anmäld till Chrono24 som scam .
Vilken lymmel! Bra med anmälan. Har köpt av privat en gång på C24 faktiskt och det gick mycket bra, mailväxlar faktiskt fortfarande med säljaren då och då. Hugely OT men ändå. Det är väl bara konstatera att Trusted Checkout is the shit.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas också allt går som det ska och har en känsla av det också. C24 håller pengarna tills jag godkänt leveransen.

Blir paketöppningstråd sen!
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Skoja bara :D
Köp den du och oroa dig inte. Jag har själv köpt via Cr24 flera gånger utan problem...
Hur fungerar Chrono24 Trusted Checkout egentligen?
De har meddelat att de fått betalning och säljaren har skickat varan (inte kommit än, men på väg).
Min fråga är - Hur vet C24 att de ska betala säljaren? Som jag förstår det håller dom pengarna, men jag ser ingen knapp på min Trusted Checkout-sida där jag kan välja "Allt OK - Betala säljaren", typ.

Jag har kontaktat C24 med olika frågor förra veckan men dom har inte svarat på ett enda mail. Är väl OK om allt blir OK med leveransen men oroväckande ju ifall något skulle bli galet då dom håller 15k av mina pengar...
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Hur fungerar Chrono24 Trusted Checkout egentligen?
De har meddelat att de fått betalning och säljaren har skickat varan (inte kommit än, men på väg).
Min fråga är - Hur vet C24 att de ska betala säljaren? Som jag förstår det håller dom pengarna, men jag ser ingen knapp på min Trusted Checkout-sida där jag kan välja "Allt OK - Betala säljaren", typ.

Jag har kontaktat C24 med olika frågor förra veckan men dom har inte svarat på ett enda mail. Är väl OK om allt blir OK med leveransen men oroväckande ju ifall något skulle bli galet då dom håller 15k av mina pengar...

Jag har för mig att de väntar med att betala ut pengarna till säljaren tills dess att det gått ca 1-2 veckor sedan de skickade den.
För att vara på säkra sidan att du fått den och haft tid att kontrollera den.
Tror även att du får ett mail med frågor om allt gått bra innan de släpper pengarna.
Var ett tag sedan jag använde trusted checkout så minnet ät lite dimmigt, men på det stora hela gick det till så.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har för mig att de väntar med att betala ut pengarna till säljaren tills dess att det gått ca 1-2 veckor sedan de skickade den.
För att vara på säkra sidan att du fått den och haft tid att kontrollera den.
Tror även att du får ett mail med frågor om allt gått bra innan de släpper pengarna.
Var ett tag sedan jag använde trusted checkout så minnet ät lite dimmigt, men på det stora hela gick det till så.

Ok, stort tack. Då hoppas vi allt går vägen och att klockan snart kommer... :)
 
Topp