• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aigi Arctic Chrono II - Unboxing och första intryck

Seagle

Omega
Har precis hämtat ut min nya Aigi Chrono och tänkte dela med mig av upplevelsen hitintills.

Jag upptäckte först Aigi för någon månad sedan när jag började få en väldigt massa reklam på sociala medier, den klocka som oftast dök upp var deras GMT. Först så blev jag otroligt sugen på den men det var något som fick mig att hålla tillbaka och inte slå till, jag har svårt att sätta fingret på vad men jag tror att det är klockans bezel som känns lite off.
Jag fastnade dock för deras stilrena damklockor så det blev ett köp av en med blå urtavla till min fru.

Jag fick sedan se reklamen för att skriva upp sig på väntlistan för deras nya kronograf, en hybrid tillgänglig i fyra olika färger (cream, panda, orange och bronze). Första batchen är begränsad till 75 exemplar av varje färg.
IMG_2748.png

Denna beskrivning är kopierad från Aigis sajt:
The heart of the watch is a hybrid movement from Seiko (VK64), which combines a mechanical chronograph module with quartz timekeeping. The strap is made of leather from Horween Leather Co. in Chicago, known for high-quality leather for over 100 years. The hour markers and hands feature Super-Luminova from Switzerland. The case is compatible with straps from Satellite Ground Station, Arctic Diver, and Arctic GMT.”

Jag blev direkt såld på Cream-varianten med brunt racing-strap så jag signade naturligtvis upp och väntade otåligt på att få möjlighet att köpa klockan.

Aigi valde att erbjuda ett extra bra erbjudande till deras community och folk som skrivit upp sig på listan i form av 15% rabatt samt ett extra band/länk gratis (värde ca 5-600:- ) en vecka innan försäljningen öppnade upp för allmänheten.

Det här är vad som låg i frakt-kartongen, jag valde att välja till en gratis länk.
IMG_2735.jpeg


I den första kartongen så gömde sig denna stiliga box, en helt klart trevlig unboxing-upplevelse. IMG_2736.jpeg

Här är min nya kronograf.
IMG_2737.jpeg


Länken samt klockan.
IMG_2738.jpeg


Boettens baksida, läderbandet har snabblås för enkelt byte.
IMG_2739.jpeg


Länken ser helt ok, känns ”tajt” och fin men i mitt tycke så ser klockan bäst ut på ett läderband. IMG_2744.jpeg
IMG_2745.jpeg

Close-up
IMG_2743.jpeg

Helt klart en trevlig budget-klocka i mitt tycke!
IMG_2743.jpeg

Obligatoriskt wrist-shot. Klockan känns väldigt bekväm och lagom stor på min handled som mäter ca 19,5cm. Läderbandet känns även det bra, det ger ett intryck av att hålla bra kvalitet om än stelt nu i början. Subdialsen är lätta att läsa och är en snygg kontrast mot den krämfärgade urtavlan.
Det känns helt klart som en trevlig vardagsklocka!
IMG_2742.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_2740.jpeg
    IMG_2740.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 2
  • DSC01400.jpeg
    DSC01400.jpeg
    397.5 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Topp