• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ain't she a beauty?

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Rolex5500_C00726_zps28e6e65e.jpg


Har aldrig sett den här varianten, men jag förmodar att den är koscher? Hittar en till vid en snabb googling, men det kanske är sällsyntheten som avspeglas i priset.

http://vintagerolexmarket.com/

Edit: kan av någon anledning inte länka till själva annonsen, men scrolla ner en bit så finns den under rubriken "FS : Rolex 5500 Air King with bracelet"
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Såg den också och liksom andra i tråden så är jag tveksam när det gäller tavlans och visarnas ursprung.

A
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
So, she ain't a beauty, then! Mycket intressant, som rookie i sammanhanget har jag otroligt svårt att konstatera en "självklar redial" och började bli allt mer sugen på köp. $4200 är hittepå, alltså? Tack för all input, det var ju därför jag lade ut bilden (och för att jag tycker att den är jävligt snygg). Någon hugad får gärna berätta mer om sätt att upptäcka målade tavlor och annat, alternativt länka till redan existerande trådar. Ping NiklasArvid ? Anyone?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
T-märkning innebär som sagt inte alltid att de har lysmassa. Många standardvarianter har gjorts utan lum och då är märkningen fortfarande densamma. Jag har nyligen köpt en wideboy-datejust utan lum som självklart har t swiss t.

Här är lite roliga varianter som aldrig ens kommit med lum men som ändå är t-märkta av Rolex. :)

image.jpg

image.jpg


Klockan på VRF ser hemsk ut men samtidigt så har samma säljare sålt väldigt fina klockor innan. Ska inte lova att inte någon airking lämnat Schweiz så där risigt...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
ok! thx för insikt om t-swiss transition!:)

jag reagerade mest på att trycket såg tjockt o kladdigt ut särskilt på "precision" och minutindexen, och att det såg ut som vit färg kladdat upp på kronan på tavlan, ...men rätt sätt att inte gå på en nit är ju att göra som du Grafton och Falcone kolla på likadana tavlor man vet är koscher, ...men där är jag inte säker på hur 100% ,man kan vara på olika källor:
VRF-tavelprojekt - JA!
Christies - Ja
Antiquorum - ja?

 

Falcone

Cartier
2-Faktor
...men där är jag inte säker på hur 100% ,man kan vara på olika källor:
VRF-tavelprojekt - JA!
Christies - Ja
Antiquorum - ja?

Man kan aldrig vara 100 procent säker på någonting. VRF är i regel den bästa källan men tavelprojektet är på sparlåga och många bilder är gamla och lågupplösta.

Christie's och Antiquorum - De gör misstag rätt ofta men är annars en bra källa till bra högupplösta bilder.
 
Topp