- Pris
- 4700
- Returpolicy
- Självklart om något är uppenbart fel (inom 48h)
- Bilder Skickat
- Ja
Den här grejen liknar en Segway men är något mindre i storleken och kanske inte lika påkostad, men kostar också bara en bråkdel av vad en Segway gör. Principen är dock densamma - man rullar runt på två hjul genom att balansera fram och tillbaka medan man klamrar sig fast i styret och ser ut som stadens lataste individ. Personligen tycker jag grejen är skitkul och det är ett nöje att bara köra runt utan något direkt mål eller ta en tur till ICA för att handla (då rekommenderas ryggsäck). Får en del blickar, så kanske inget för den blyge. Blir även ibland tillrop, allt i från uppmuntrande saker till "Jävla latmask!". Egentligen skulle jag gärna behålla den, men har dåligt med plats och även ganska dåligt med tid så någon annan här på Klocksnack kanske känner sig manad att ta över rollen som rullande clown?
Modell: Airwheel S3
Vikt: Ca 22 kg
Effekt: 1000w
Kapacitet: Enligt spec upp till 6 mil, dock som alltid ska det tas med en nypa salt. Jag har kört ca 3 mil, men allt beror på underlag, vikt och körsätt antar jag.
Hastighet: Upp till 18km/h, sedan balanserar den upp sig och därmed bromsar in till ca 14-15 km/h som är att betrakta som marschfart.
Tillbehör: Laddare, "Nyckel", väska där man kan förvara tex en låsvajer.
Skick: Använd ca en säsong totalt. Inga konstigheter.
Övriga finesser: LED-belysning som man kan sätta på/stänga av. Bluetooth för att streama musik från telefonen. Ja, du läste rätt - du kan låta grejen spela upp din favoritsommarplåga medan du vinglar runt.
Det ska också nämnas att den är utrustad med lite varningsljud. Dels välkomnas föraren med en röst på knackig engelska när man sätter igång den. Dels piper den lite när man når 14 km/h som betyder "App, app, app, nu får du ta det försiktigt!". Detta går att plocka bort om man öppnar den och kopplar ur högtalaren. Jag har själv inte gjort det, men om det känns angeläget är det alltså möjligt.
Finns i Stockholm. Skickas inte. Däremot kan jag köra den inom en 3 milsradie (eller hur långt nu batteriet tar mig) för att leverera den, förutsatt att jag hittar ett vettigt sätt att åka hem igen.
Bytes ev mot klocka i liknande prisklass, men helst ren försäljning.
Betalning med Swish.
Listpris på denna är ca 20 000 kr, dock finns den tillgänglig för ca 8000 kr och uppåt i skrivande stund.
Är du ny på denna fordonstyp hjälper jag dig gärna att komma igång så slipper du köra in i närmsta buske det första du gör.
Tack till KS för annonsplatsen!
Modell: Airwheel S3
Vikt: Ca 22 kg
Effekt: 1000w
Kapacitet: Enligt spec upp till 6 mil, dock som alltid ska det tas med en nypa salt. Jag har kört ca 3 mil, men allt beror på underlag, vikt och körsätt antar jag.
Hastighet: Upp till 18km/h, sedan balanserar den upp sig och därmed bromsar in till ca 14-15 km/h som är att betrakta som marschfart.
Tillbehör: Laddare, "Nyckel", väska där man kan förvara tex en låsvajer.
Skick: Använd ca en säsong totalt. Inga konstigheter.
Övriga finesser: LED-belysning som man kan sätta på/stänga av. Bluetooth för att streama musik från telefonen. Ja, du läste rätt - du kan låta grejen spela upp din favoritsommarplåga medan du vinglar runt.
Det ska också nämnas att den är utrustad med lite varningsljud. Dels välkomnas föraren med en röst på knackig engelska när man sätter igång den. Dels piper den lite när man når 14 km/h som betyder "App, app, app, nu får du ta det försiktigt!". Detta går att plocka bort om man öppnar den och kopplar ur högtalaren. Jag har själv inte gjort det, men om det känns angeläget är det alltså möjligt.
Finns i Stockholm. Skickas inte. Däremot kan jag köra den inom en 3 milsradie (eller hur långt nu batteriet tar mig) för att leverera den, förutsatt att jag hittar ett vettigt sätt att åka hem igen.
Bytes ev mot klocka i liknande prisklass, men helst ren försäljning.
Betalning med Swish.
Listpris på denna är ca 20 000 kr, dock finns den tillgänglig för ca 8000 kr och uppåt i skrivande stund.
Är du ny på denna fordonstyp hjälper jag dig gärna att komma igång så slipper du köra in i närmsta buske det första du gör.
Tack till KS för annonsplatsen!