@Heritage Timepieces Hoppas att det går väl för er - och jag har full respekt för att det blir hyggligt tufft med "tjugo frågor" på ett entusiastforum.
Angående tidigare kommentar kring bilköp så tror jag dock att det hade landat på exakt samma sätt om det kom in en exklusiv bilhandlare på ett bilentusiastforum och över en natt hade en konstigt stor lagerhållning av Ferrari, Lamborghini och Rolls (vilket ju trots allt är en rimlig jämförelse mot den typ av klockor ni saluför).
Angående lagerhållningen så känns den kanske också lite flytande. Åtminstone är det ju så att klockorna på er hemsida är fotograferade på ganska många olika sätt och i ganska många olika ljussättningar. Men om vi bortser från transparens-grejen så vet jag inte ens om jag tycker det är relevant. Så länge ni kan ordna fram klockorna inom den stipulerade tiden och köparen är nöjd med prisbilden så är det ju
fine and dandy.
Tvärtemot många andra så gillar jag också Heritage-biten, även om den i nuläget känns ganska mycket AI och ganska lite genuin. Men kan man få rätt på den så är det precis den typen av lull-lull som biter på mig. Särskilt när det gäller lite knasigare referenser. Det kräver ju väldigt mycket tid och kunskap, men de stora internationella klockhandlarna har ju gjort detta på ett trevligt och bra sätt.
Min största personliga invändning är dock bilderna.
Jag är säkert väl anal gällande detta, men jag vill att allting presenteras på ett tämligen mallat sätt för att det ska kännas bra. Samma bakgrund, samma ljussättning, samma typ av bilder oavsett klocka. Förstår att det kanske inte egentligen behövs av gemene man,
men hey, det är jag...
I vilket fall som helst tycker jag att det är ganska orimligt att presentera bilder som den nedan.
Finns flera snarlika exempel vid en snabb kik och det kanske är någon rent teknisk grej, men jag hade nog ändå velat ha lite kvalitetskontroll innan publicering.