• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktivitetsarmband/klocka med minne

LegoGubben

Breitling
Hej!
Särbo är intresserad av att köpa ett sådant band. Men det måste vara minne i. Så man slipper ha telefonen nära.

Har letat ihjäl mig. Har förstått att dom dyrare säkert är bäst och har minne för loggning av data.
Det hon letar efter är i det lägre prissegmentet.

Tips mottages gärna! :)
 

Lowe92

Cartier
Jag har ett Xiaomi Mi band som är bland det absolut billigaste man kan köpa. Den loggar ju steg och puls i minst ett par timmar (bara testat vid träning) och kan synka det till telefonen utan problem. Så skulle tro att de flesta kan fixa det om man synkar en gång om dagen.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Förresten, om du hittar något beggat till rätt pris eller byter prissegment så kan jag i allmänhet rekommendera Polar. Finnarna kan verkligen sina grejer, hårdvara och telefon/dator/webb-mjukvara för synk och visualisering är tiptop.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Min sambo springer runt med en Fitbit (nu svär jag i kyrkan).
b

Loggar allt möjligt såsom sömn, steg, puls etc etc.

Sparar minne som sedan dumpas över till mobilen via bluetooth när man är i närheten. Hon är åtminstone väldigt nöjd.
 

LegoGubben

Breitling
Många bra svar! Tack

Jag beställde ett sånt där Xiaomi Mi för att prova med. 280kr är helt okej. Men om det inte uppfyller hennes små förväntningar, blir det nog ett flex2. Tror hon skulle uppskatta att inte ha display.
 

LegoGubben

Breitling
Har funderar lite kring om det skulle vara möjligt att hänga ett aktivitetsband runt fotleden? Antar det skulle fundera lika bra förutom pulsnivåmätning?
Det där har jag inte ens tänkt på. Teoretiskt borde det ju funka. Pulsen kanske är mer svår att mäta runt fotleden. Kanske blir årets julklapp, "fotledsaktivitetslänk" :D
 
Har funderar lite kring om det skulle vara möjligt att hänga ett aktivitetsband runt fotleden? Antar det skulle fundera lika bra förutom pulsnivåmätning?

Flex 2 mäter inte pulsen, så det är inte problemet! Vet inte vad du får för mätdata bara, appen går att ställa på huvudhand eller inte men inte på fotled. Däremot så säljs band till flex2 för fotled på ebay så det är bara att testa!

Det är en lite dongel i som går att plocka ut och sätta i vaf som helst.
 

LegoGubben

Breitling
Jag har ett Xiaomi Mi band som är bland det absolut billigaste man kan köpa. Den loggar ju steg och puls i minst ett par timmar (bara testat vid träning) och kan synka det till telefonen utan problem. Så skulle tro att de flesta kan fixa det om man synkar en gång om dagen.

Bandet fungerar väldigt bra! Kvalitén var högre än förväntat vs priset.

Tack för ett mycket bra tips! :)
 

Lowe92

Cartier
Bandet fungerar väldigt bra! Kvalitén var högre än förväntat vs priset.

Tack för ett mycket bra tips! :)
Håller med om att det känns som man får mycket för pengarna. Kul att kunna hjälpa till!

Kan tillägga att jag kör den på fotleden och tycker det funkar ok både med steg och pulsmätning. Dock har jag ganska smala anklar och kör ändå på sista hålet så kan nog vara svårt för många att få på den där.

Rulla med aktivitetsbandet runt foten och schweiziskt på handleden..... Win Win

Flex 2 mäter inte pulsen, så det är inte problemet! Vet inte vad du får för mätdata bara, appen går att ställa på huvudhand eller inte men inte på fotled. Däremot så säljs band till flex2 för fotled på ebay så det är bara att testa!

Det är en lite dongel i som går att plocka ut och sätta i vaf som helst.
 
Topp