• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alain Silberstein

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hittade inte någon tråd om dessa.
Precis som med Gentas Disney-klockor är det en smula svårt att veta vad man borde känna inför dem men jag måste erkänna att det är något som triggas inom mig.
Jag kan inte sätta fingret på om det är för att de fullkomligen skriker 80-90-tal eller för att de verkligen är allt som en klocka i den prisklassen inte bör vara.

Inte sällan med ETA-verk men detta är väl ett typexempel på att sälja på formspråk snarare än fine ”watch making”.

Den typiska utformningen:
6BA22F2B-B42D-4003-9678-C3BE4BAD610F.jpeg


Eller hans inspel på MB&F’s skapelse. Visst sticker det en smula i pris men det drabbar ju ingen fattig.
EBD79890-96EC-4197-928A-7EABA0FEC85F.jpeg


Otymplig och vrålful eller är dessa helt geniala?
7E56368F-AD83-439B-9A75-8B041E329EA2.jpeg
929900D8-E91D-4D23-8891-62A4BACC4103.jpeg


Någon på forumet som har ägt eller kanske rent av äger en AS?
Övriga reflektioner?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nä, hellre då Richard Mille eller tom Hublot. Dessa känns för mycket träslips för min smak, konstigt för konstighetens skull. Men jag är nog ganska tråkig själv, åtminstone när det gäller klockdesign.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Typexempel på vad som händer när ledningsgruppen får vänta tills designavdelningen är klar. Gränslös, vågad och rolig design, bara för den självdistanserade. Hoppas det går riktigt bra för dem så fler vågar mer.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hujedamej vilka pjäser. Fick rysningar längs ryggraden. Vågar knappt titta på dom igen.
Ska ju kunna sova inatt.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Tycker att de var rätt härliga. Gillar kombon av hyfsade ambitioner och skruvad design. Var ligger de prismässigt?

Edit: Kollade C24. De var lite för dyra för att passera som en kul grej
 

Husse

Patek
Har en viss känsla av hatkärlek till dessa klockor!
Det finns en systematik i galenskaperna, de är trots allt lättlästa, väcker garanterat uppmärksamhet!
Men jag är lite för feg för dem, erkänner jag!
 

JSP

Breitling
2-Faktor
Tycker dom är tvärgrymma men har lite svårt att motivera mig att lägga dom summor de kostar.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tänker att både designern och urmakarn vart drogpåverkade.. möjligen kanske är de kvalitativa i handen, men på bild ser de hafsiga ut.
 

Aron72

Cartier
Tycker allt dom e lite kul, passar inte alla dock. Budat några gånger på bukten men tyvärr verkar dom alltid gå mer än jag är beredd att pynta in för en udda fågel i samlingen.
 

Rearden

Cartier
Det kräver ju väldigt mycket att starta bolag och satsa på en ide. Ännu mer att ge sig in på en marknad dominerad av ett gäng premiumtillverkare som alla är 100år gamla. Det krävs stenar med tyngd för att sen leverera detta som sin produkt.

Så ska man ge AS något så är det väl att stenarna på den killen är större än mina.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Jag uppfattar designen som ganska rörig pga för många olika former. Och knapparna till kronografen påminner om klossarna till en plocklåda för barn, så därför känns den rätt barnslig enligt mig!
 
Topp